تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 10:06
کد خبر : 118094

رزمایش‌های هسته‌ای روسیه واکنشی به تهدیدهای غرب است

رزمایش‌های هسته‌ای روسیه واکنشی به تهدیدهای غرب است

سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که رزمایش‌های هسته‌ای این کشور پاسخی به لفاظی‌ها و تهدیدهای آمریکا و کشورهای غربی است.

به گزارش تیتر داغ؛ «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که رزمایش های هسته‌ای آینده روسیه واکنش و اقدامی اجباری در پاسخ به تهدیدها و لفاظی‌های مقامات آمریکا و کشورهای اروپایی است.

وی همچنین گفت: روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما آماده است از همه ابزارها برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی خود استفاده کند.

این مقام روس دیروز دوشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.