تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 7:56
کد خبر : 9926

رسانه روسی، رژیم صهیونیستی را به فروش فناوری پهپادی به ترکیه متهم کرد

رسانه روسی، رژیم صهیونیستی را به فروش فناوری پهپادی به ترکیه متهم کرد

خبرگزاری روسی فن معتقد است رژیم صهیونیستی به منظور پیشبرد اهداف خود در خاورمیانه، فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین را در اختیار ترکیه قرار می‌دهد.

به گزارش تیتر داغ؛ خبرگزاری روسی فن (FAN) در مطلبی به فروش فناوری پهپادی رژیم صهیونیستی به ترکیه پرداخت و نوشت: ترکیه به طور گسترده از سری هواپیما‌های جنگی بدون سرنشین «بیرق تار» (Bayraktar) در لیبی استفاده می‌کند. این فناوری برای هواپیما‌های بدون سرنشینی است که در اسرائیل ساخته می‌شود و اسرائیل که در حال از دست دادن روابط خود با کشور‌های عربی است، به ترکیه، تنها متحد خود در منطقه رسیده است.

هواپیما‌های بدون سرنشین بیرق تار شباهت بسیاری به پهپاد‌های جنگی ساخت رژیم صهیونیستی دارد. اجزای سازنده و فناوری نمونه‌های «بیرق تار تی بی ۱» و «بیرق تار تی بی ۲» بی شباهت به هواپیما‌های بدون سرنشین «هرون» (IAI Heron) و «آئروستار» (Aerostar) اسرائیل نیست.

بیرق تار متعلق به خانواده هواپیما‌های بدون سرنشین و شناسایی است و از قابلت پرواز به مدت ۲۰۰ هزار ساعت برخوردار هستند که رکوردی در صنعت هواپیمایی ترکیه محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است رژیم صهیونیستی و ترکیه توافق کرده اند به اقدامات بی ثبات کننده در سوریه تا حد ممکن ادامه دهند. برای کُند کردن روند احیای تمامیت ارضی سوریه، رژیم صهیونیستی نه تنها ترکیه را به فناوری‌های خود مجهز می‌کند بلکه مجبور است نارضایتی خود در مورد اقدامات ترکیه در مدیترانه، جایی که آنکارا ناقض مناطق اقتصادی یونان و مصر است، بروز ندهند. نمونه آن توافق دریایی لیبی و ترکیه بود که این رژیم واکنشی نشان نداد.

استدلال می‌شود اقدامات ترکیه در سوریه و لیبی به نفع اسرائیل و در جهت تضعیف سوریه است. تا زمانی که ترکیه موقعیت خود را به عنوان حامل اهداف اسرائیل حفظ کند، این رژیم نیز به طور غیرمستقیم، آنکارا را برای ترویج هرج و مرج در خاورمیانه تامین خواهد کرد.

پیش از این رسانه‌های اوکراینی آماری غیرقابل باوری از تخریب سامانه‌های دفاع هوایی پانستیر-اس ۱ روسیه در سوریه و لیبی از سوی هواپیما‌های بدون سرنشین ترکیه ارائه کردند.

طرف‌های درگیر در لیبی از حمایت کشور‌های خارجی برخوردارند و این مسئله سبب شعله‌ور شدن بیشتر جنگ و پیچیده شدن اوضاع شده است. گفته می‌شود ترکیه از فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند. نیرو‌های دولت وفاق ملی در هفته‌های گذشته توانستند حمله نیرو‌های شرق لیبی (ارتش ملی لیبی) تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر به طرابلس را دفع کنند، اما در مقابل روسیه از ارتش ملی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر پشتیبانی می‌کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هیئت دیپلماتیک روس که قرار بود روز یکشنبه به سرپرستی سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور به آنکارا سفر کند، سفر خود را به تعویق انداخته است.

به نظر می‌رسد ترکیه در عملیات موسوم به «چنگال عقاب» ضد مواضع حزب کارگران کردستان در شمال عراق از این پهپاد‌ها استفاده کند.

منبع: جوان

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.