تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 10:21
کد خبر : 103630

رشد ۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

رشد ۵ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد ۵ درصدی مصرف برق نشبت به سال گذشته گفت: امسال اوج نیاز مصرف برق در تهران به ۱۲ هزار و ۷۵۰ مگاوات رسیده است.

به گزارش تیتر داغ؛ حبیب قراگوزلو با بیان اینکه در عبور از آخرین روزهای مردادماه، کماکان شاهد پایداری هوای گرم هستیم گفت: امسال، اوج مصرف در منطقه تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران یعنی پایتخت و دو استان همجوار قم و البرز، به ۱۲ هزار و ۷۵۰ مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به حوزه تحت پوشش این شرکت و مسئولیت تأمین برق سه استان مهم کشور، افزود: هم اکنون مصرف برق در این سه استان حدود ۱۰ هزار و ۴۷۰ مگاوات است که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

قراگوزلو ضمن قدردانی از همکاری و همراهی همه مشترکان این شرکت به ویژه در بخش صنایع، به منظور مشارکت در طرح ملی پاداش و مصرف بهینه برق گفت: استفاده بهینه از انرژی برق مشارکت در سازندگی کشور و برنامه‌ریزی و پس‌انداز آینده کودکان امروز این سرزمین است.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن گرم‌ترین روزهای سال و عبور از میزان مصرف حدود ۷۳ هزار و ۴۰۰ مگاوات که تقریباً ۴ هزار مگاوات بیش از اوج بار سال گذشته است، اضافه کرد: همکاری و همراهی مشترکان خانگی، صنعتی و تجاری تحت پوشش این شرکت در شرایط تداوم هوای گرم بسیار کمک رسان است.

قراگوزلو با تاکید بر برنامه‌ریزی مناسب در استفاده از وسایل برقی پرمصرف گفت: آینده، چیزی جز عملکردها نیست و این عملکردها باید بر مبنای اهدافی تهیه شوند که آشکار و پنهان، خواسته و ناخواسته در چارچوب امیدها، باورها و اعتقادات به تحقق برنامه‌ها بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه سازندگی و توسعه مرهون مصرف بهینه انرژی برق است، اضافه کرد: استفاده مناسب از نیروی برق، کاستن از رفاه جامعه نیست بلکه برنامه‌ریزی و پس‌انداز آینده کودکان امروز این سرزمین است و به شکل غیرمستقیم استفاده بهینه از آن مشارکت، همکاری و همراهی در سازندگی کشور برای نسل‌های فردا است.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران استفاده از راهکارهای ساده‌ای مانند توجه به برچسب انرژی و میزان مصرف برق در هنگام تهیه لوازم برقی، عدم استفاده از گرم کننده‌های برقی، استفاده از دور کُند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۵ درجه و خاموش کردن لامپ‌های اضافی را به‌عنوان ساده‌ترین روش‌های مدیریت صحیح انرژی در خانواده توصیه کرد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.