تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 15:08
کد خبر : 101291

دکتر پیراوی ونک در جمع فعالان صنعت لبنیات کشور؛

رعایت روش های اجرایی و دستورالعمل های جدید استاندارد را ضروری دانست

رعایت روش های اجرایی و دستورالعمل های جدید استاندارد را ضروری دانست
اطلاعات مندرج بر روی برچسب فرآورده ها امکان ردیابی اصالت پروانه کاربرد نشان استاندارد، اطلاع رسانی در خصوص کمیت فراروده و دسترسی به اطلاعات تغذیه ای برای مصرف کننده را در اختیار قرار می دهد.

تیتر داغ: در جریان برگزاری دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته با محوریت بررسی سرانه مصرف لبنیات در کشور، نشستی تخصصی با حضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان دامپزشکی کشور، همچنین فعالان صنعت لبنیات برگزار شد.

در این نشست تخصصی، دکتر زهرا پیراوی ونک، مدیر کل دفتر ارزیابی انطباق صنایع غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران، بااشاره به جایگاه حاکمیتی سازمان ملی استاندارد ایران در راستای حفظ حقوق عامه گفت: ارائه اطلاعات لازم در برچسب فراورده ها به صورت شفاف، صحیح و قابل درک برای مصرف کنندگان امری ضروری است.

دکتر پیراوی در همین زمینه افزود: اطلاعات مندرج بر روی برچسب فرآورده ها امکان ردیابی اصالت پروانه کاربرد نشان استاندارد، اطلاع رسانی در خصوص کمیت فراروده و دسترسی به اطلاعات تغذیه ای برای مصرف کننده را در اختیار قرار می دهد.

وی در ادامه به اهمیت نشانه گذاری محصولات دارای نشان ملی استاندارد ایران از منظر الزامات استانداردهای ملی مربوطه و نحوه درج نشان ملی استاندارد ایران اشاره کرد.

مدیر کل دفتر ارزیابی انطباق صنایع غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد ایران در این جمع تخصصی، رعایت الزامات برچسب گذاری را با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده مورد تاکید قرار داد.

دکتر پیراوی در ادامه با اشاره به موضوع حلال تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد ایران طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در کشور است.

وی همچنین با توجه به طرح سوال توسط مدیران کنترل کیفیت در خصوص رواداری وزن مندرج برروی محصولات بسته بندی، حذف حدود رواداری وزن بر روی برچسب محصولات را به عنوان یک ضرورت و الزام مطرح کرد.

دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته با حضور معاونان وزارت جهاد کشاورزی و صمت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شماری از چهره‌‌های برجستۀ علمی و پژوهشی کشور و دستگاه های نظارتی با محوریت بررسی سرانه مصرف لبنیات، دوشنبه ۱۹ تیر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد.

خبرنگار: محمد رضایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.