تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 شهریور 1401 - 6:38
کد خبر : 36097

رعایت ۱۰ نکته برای جلوگیری از خراب شدن یخچال

رعایت ۱۰ نکته برای جلوگیری از خراب شدن یخچال

آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده ‌اید که در سالهای بسیار دور بطوری که هنوز یخچال اختراع نشده بود مردم برای نگهداری از مواد غذایی خود و جلوگیری از خراب و فاس د‌شدن آنها چه می کردند؟ ما در این متن سعی نموده ‌ایم که در خصوص یخچال و همچنین یکسری از

آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده ‌اید که در سالهای بسیار دور بطوری که هنوز یخچال اختراع نشده بود مردم برای نگهداری از مواد غذایی خود و جلوگیری از خراب و فاس د‌شدن آنها چه می کردند؟

ما در این متن سعی نموده ‌ایم که در خصوص یخچال و همچنین یکسری از باید و نباید های نگهداری از آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

در سالهای بسیار دور که هنوز یخچال ‌ها اختراع نشده بودند بیشتر افراد از یخ یا برف جهت حفظ مواد غذایی خود استفاده می کردند. تا آنجا که به مرور زمان شروع به ساخت سردابهایی نمودند که درون آنها را از یخ و برف پر نمودند. به تدریج و با افزایش نیاز مردم برای داشتن مکانی مناسب جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی، یخچالها و فریزرها اختراع شدند تا جایی که در دوران امروزی زندگی بدون یخچال فریزر بسیار سخت و تقریبا غیر قابل درک شده است.

در این میان نیز تولید کنندگان برای توسعه بازار فروش و همچنین افزایش سود خود شروع به تعبیه امکانات بسیار و مختلفی در آن شده ‌اند. اما به طور کلی امروزه صرف نظر از امکانات مختلف و متعدد انواع مختلف یخچال فریزر، در انواع ساده آنها نیز شاهد افزایش قیمت و هزینه می باشیم تا آنجا که وجود همین امر سبب شده تا برای جلوگیری از هزینه های بالای تعمیر آن مراقبت بیشتری از یخچال فریزر خود داشته باشیم. بهرحال در این بین نیز امکان دارد که یخچال فریزر ما دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر و تعمیرکار را داشته باشد. در این شرایط بهتر است تا بدون جابجایی یخچال فریزر و با بهره‌ گیری از متخصین این حوزه اقدام به برطرف نمودن مشکل پیش آمده نماییم.

باید و نباید های لازم جهت افزایش طول عمر و ماندگاری یخچال و فریزر:

یخچالهای فریزر صرف نظر از مدلهای مختلف دوقلو، چهار درب، یخچال فرانسوی و …  دارای یکسری نکات جهت افزایش طول عمر خود می ‌باشند که در ادامه به بررسی هریک از آنها می پردازیم.

  • دقت در انتخاب مکان مناسب جهت قرارگرفتن یخچال

بهتر است محل قرارگیری یخچال و فریزر خود را در جاییکه دمای هوا متعادل است قرار دهید تا درصورت وجود گرمای بالا لوله های تعبیه شده در پشت یخچال و همچنین کمپرسور دچار آسیب نگردند که تمامی اینها خود سبب عدم انجام تبخیر و درنتیجه عدم سرد و خنک نمودن یخچال میگردد.

از طرفی بهتر است محل قرار گرفتن یخچال از لوله کشی ‌های مربوط به گاز با رعایت فاصله مناسبی صورت پذیرد. با همه این تفاسیر محل نگهداری یخچال و فریزر باید از لوازمی چون پکیج، شوفاژ و بخاری و همچنین از تابش نور مستقیم خورشید نیز به اندازه کافی دور بوده باشد.

اگر یخچال شما به هردلیلی کارنکرد حتما سعی کنید بایک مرکز معتبر در زمینه تعمیر یخچال تماس بگیرید تا سریعا به رفع خرابی یخچال شما بپردازند. مجموعه بلد سرویس با چندین سال سابقه در زمینه تعمیر یخچال های گوناگون آماده ارائه خدمات به همه عزیزان در نقاط مختلف استان تهران می باشد که از مهمترین آنها می توان به تعمیر یخچال در شهریار اشاره نمود.

  • جا ‌به‌ جایی ایمن و دقیق یخچال

از دیگر علل افزایش و ماندگاری یخچال و فریزر میزان دقت کافی در زمان حمل آن بوده که سبب عدم آسیب به یخچال می گردد. جا به ‌جایی آهسته و دقیق یخچال از آنجایی حائز اهمیت می ‌باشد که در صورت آسیب و شکستگی هریک از لوله های پیچیده پشت یخچال که خود وظیفه به گردش درآوردن گاز و درنتیجه خنک نمودن یخچال را دارند، یخچال فریزر ما دیگر قادر به انجام عمل خنک نمودن نمی ‌باشد. ازطرفی دیگر جهت کمک به هرچه سریعتر از جریان ایستادن گاز، بهتر است که تا مدت ۳ ساعت بعد از جابه جایی، یخچال به پریز برق متصل نگردد.

  • دقت در نگهداری کمپرسور و یا موتور یخچال

وظیفه موتور و یا کمپرسور یخچال که از قطعات مهم یخچال می ‌باشد، فرستادن گاز یخچال به داخل لوله‌ ها می ‌باشد. از آنجا که هزینه لازم جهت تعمیر خرابی کمپرسور بسیار بالا بوده بهتر است تا نظافت مرتب آن همیشه انجام گیرد.

  • کاهش دفعات باز و بسته نمودن درب یخچال

آیا شما هم از آن دست افرادی هستید که بدون دلیل و فقط از سر عادت اقدام به باز و بسته نمودن درب یخچال می ‌نمایید؟

بهتر است این نکته را متذکر شویم که با هر بار باز نمودن درب یخچال میزانی از هوای خنک از درون آن خارج شده و درعوض هوای گرم محیط وارد آن میگردد که همه اینها می تواند در طی زمان سبب آسیب به یخچال و درنتیجه عدم انجام عمل خنک نمودن یخچال گردد.

اگر ساکن منطقه نسیم شهر هستید پیشنهاد میکنیم تا از متخصصان مجموعه بلد سرویس برای تعمیر یخچال در نسیم شهر کمک بگیرید چراکه این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات و اعزام کارشناس می باشد.

رعایت 10 نکته برای جلوگیری از خراب شدن یخچال

  • برفک زدایی مرتب یخچال

شاید یکی از اتفاقات خوب در داخل یخچال‌ های تولید شده امروزی نسبت به یخچال ‌های قدیمی ‌تر، نصب سیستم نوفراست در درون آن و درنتیجه ضد ‌برفک بودن یخچال فریزرها می ‌باشد تا آنجا که انجام عمل برفک زدایی را برای ما بسیار کاهش داده است . اما اگر به هر دلیلی یخچال فریزر شما دچار برفک شد بهتر است که در ابتدای کار  برق یخچال فریزر خود را از پریز بکشید تا برفک ها شروع به آب شدن نمایند.

  • نچسبیدن یخچال به دیوار و حفظ فاصله مناسب آن از دیوار

یکی از مواردی که درنتیجه چسبیدن بیش از حد یخچال فریزر به دیوار اتفاق میافتد آسیب و فشار به موتور و یا کمپرسور یخچال بوده که خود عدم خنک نمودن یخچال را درپی دارد. افراد متخصص در این حوزه اغلب فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی ‌متر را فاصله مناسب یخچال از دیوار می دانند که در صورت کمتر بودن میزان این فاصله به دلیل عدم جریان مناسب هوا موتور زودتر داغ می گردد که تمامی اینها درنهایت طول عمر یخچال فریزر را کاهش میدهد.

  • اقدام به تراز نمودن یخچال

تراز نمودن یخچال قرار دادن آن در سطحی صاف و هموار می‌ باشد. نکته مهم اینکه درصورت تراز نمودن یخچال امکان آسیب به یخچال فریزر افزایش می ‌یابد. در این بین اگر بخواهیم به چندین مورد از نتایج عدم تراز بودن یخچال فریزر اشاره نماییم میتوان به : آسیب به موتور، عدم خنک نمودن یخچال و همچنین ایجاد لرزش و صداهای بالا و بیش ازحد از میزان طبیعی در یخچال اشاره داشت که توجه به همگی آنها لازم و ضروری می باشد.

  • عدم قرارگیری و گذاشتن انواع غذاهای داغ درون یخچال

از قرار دادن مواد غذایی داغ درون یخچال خودداری نمایید. شاید این جمله بارها نیز به گوش شما رسیده باشد اما دلیل آن چیست؟

درواقع با گذاشتن غذای داغ درون یخچال هوای گرم به درون یخچال وارد شده و درنتیجه یخچال دیگر قادر به دریافت هوای سرد نخواهد بود که وجود این عمل در طولانی مدت سبب فشار به موتور و درنتیجه خرابی یخچال خواهد شد. درواقع با انجام مداوم این عمل عمر دستگاه کوتاه خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که جهت افزایش طول عمر یخچال فریزر باید رعایت گردد چیدمان با فاصله ظروف از یکدیگر جهت جابجایی و به گردش درآمدن هوا در درون یخچال می ‌باشد.

  • رعایت نظافت و تمیزی یخچال

رعایت نظافت درون یخچال سهم موثری در افزایش ماندگاری یخچال فریزر خواهد داشت.  نکته مهم اینکه بهتر است در صورت نظافت یخچال فریزر حتما آن را از برق کشید تا در حین تمیز کردن به دلیل باز بودن درب آن و وارد شدن هوای گرم و خروج هوای سرد عملکرد یخچال مختل نگردد.

رعایت 10 نکته برای جلوگیری از خراب شدن یخچال

  • عدم قرار دادن مواد غذایی بسیار سنگین درون درب یخچال

اگرچه در درب یخچال محلی برای قرار دادن انواع بطری ها درنظر گرفته شده است ولی بهتر است که تا حد ممکن از سنگین نمودن آن و درنتیجه خراب شدن درب جلوگیری گردد چرا که هزینه های مورد نیاز جهت تعمیر درب یخچال فریزر بسیار بالا می‌ باشد. چک نمودن جهت سالم بودن واشر و لاستیک دور درب یخچال فریزر و تعویض آنها در صورت ازبین رفتن و پوسیدگی نیز از دیگر موارد مهم جهت افزایش طول عمر آن می ‌باشد. بهتر است تا میزان درجه یخچال با توجه به فصول مختلف سال تعیین گردد طوریکه برای تابستان درجه ۲ تا ۴ و برای زمستان میزان این درجه از ۱ تا ۲ باشد.

همچنین بهتر است مواد غذایی باقی‌ مانده را در ظروف دربسته نگهداری نمود تا بوی بد یخچال را به خود جذب نکنند. نکته جالب اینکه اگر یخچال فریزر شما دچار بوی بد گردید برای از بین بردن این بو بهتر است چندین تکه زغال را در درون آن قرار دهید. و در آخر اینکه از آنجا که میزان هزینه‌ های لازم جهت تعمیر قطعات مختلف یخچال فریزر بسیار بالا می‌ باشد بنابراین بهتر است تا با رعایت نکات گفته شده در بالا میزان عمر و ماندگاری یخچال فریزر خود را افزایش دهید. علاوه بر مناطقی که اعلام کردیم مجموعه بلد سرویس در منطقه اندیشه هم اقدام به ارائه خدمات میکند و شما برای تعمیر یخچال در اندیشه با متخصصان مجموعه بلد سرویس در ارتباط باشید.

منبع: بلد سرویس https://baladservice.com/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.