تاریخ انتشار : جمعه 31 مرداد 1399 - 7:48
کد خبر : 12111

رقابت در پرجمعیت‌ترین گروه کنکور ۹۹ آغاز شد

رقابت در پرجمعیت‌ترین گروه کنکور ۹۹ آغاز شد

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه برگزار می‌شود و امروز جمعه ۳۱ مرداد با رقابت ۵۹۴ هزار داوطلب در گروه علوم تجربی ادامه یافت.

به گزارش تیتر داغ؛ تاکنون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد آزمون خود را برگزار کردند و کنکور ۹۹ با برگزاری آزمون در صبح جمعه ۳۱ مرداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و صبح شنبه یکم شهریورماه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ادامه می‌یابد.

یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۱۲۸ نفر در کنکور ۹۹ ثبت نام کردند که از این تعداد، ۶۶۸ هزار و ۶ نفر زن (۵۸.۲۸ درصد) و ۴۷۸ هزار و ۱۲۲ نفر مرد (۴۱.۷۲ درصد) هستند. برای این تعداد از داوطلبان تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

گروه آزمایشی علوم تجربی کنکور ۹۹ پرجمعیت‌ترین آزمون گروه‌های آزمایشی ۵ گانه کنکور است. تعداد ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۲۴ نفر زن و ۲۱۷ هزار و ۲۳۵ نفر مرد هستند.

مشخصات دفترچه‌های عمومی گروه‌های آزمایشی ۵ گانه

دفترچه آزمون عمومی: سئوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۱ چاپ شده است. این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی به صورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه دفترچه شماره ۱

۱۰۰ سئوال

۷۵ دقیقه

زبان عربی ۲۵ ۲۵ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*داوطلبانی که بر اساس علامت‌گذاری بند ۲۶ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سئوالات مربوط به معارف غیراسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامت‌گذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده‌اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

مشخصات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی:

دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (گروه آزمایشی ۲) برای کلیه داوطلبان، شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

مشخصات دفترچه شماره ۲ آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی

عناوین دروس تعداد سئوالات از شماره تا شماره مدت زمان پاسخگویی شماره دفترچه
زمین شناسی ۲۵ ۱۰۱ ۱۲۵ ۲۰ دقیقه دفترچه شماره ۲

۱۷۰ سئوال

۱۷۵ دقیقه

ریاضی ۳۰ ۱۲۶ ۱۵۵ ۴۷ دقیقه
زیست شناسی ۵۰ ۱۵۶ ۲۰۵ ۳۶ دقیقه
فیزیک ۳۰ ۲۰۶ ۲۳۵ ۳۷ دقیقه
شیمی ۳۵ ۲۳۶ ۲۷۰ ۳۵ دقیقه

این دوره از آزمون سراسری متفاوت‌ترین آزمون در دوره‌های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح ۲۹ مرداد با آزمون گروه آزمایشی هنر شروع شد. روز گذشته ۳۰ مرداد آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی برگزار شد و امروز جمعه ۳۱ مرداد آزمون علوم تجربی برگزار شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین تغییر فرآیند اجرایی آزمون سراسری سال ۹۹ است. بعد از پنجاه و شش دوره کنکور، این آزمون اولین دوره‌ای است که در ایام شیوع یک بیماری برگزار می‌شود.

آزمون سراسری سال ۹۹ در ۳۳۰۰ حوزه فرعی برگزار می‌شود و تعداد روزهای برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرده است. فضای اشغال برگزاری کنکور از میزان ۲ میلیون متر مربع در سال ۹۸ به ۵ میلیون متر مربع رسیده است. فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت شده است. داوطلبان باید با ماسک در جلسه آزمون حاضر باشند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.