تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 5:09
کد خبر : 32889

روایت دوباره «داستان یک شهر»/ تهیه‌کننده: به رسم ادب از فرهادی اجازه گرفتم

روایت دوباره «داستان یک شهر»/ تهیه‌کننده: به رسم ادب از فرهادی اجازه گرفتم

تصویربرداری «داستان یک شهر» به کارگردانی محمدرضا آهنج تا پایان هفته تمام می‌شود و این سریال به آنتن تیرماه شبکه پنج می‌رسد.

به گزارش تیتر داغ؛ داستان یک شهر به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آهنج از سریال‌های موفق تلویزیون بود که مخاطبان زیادی داشت. این سریال در دو فصل ۲۶ قسمتی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ روانه آنتن شبکه ۵ شد. حالا قرار است بعد از ۲۰ سال نسخه جدید این سریال به قلم پیمان عباسی، کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی فرشید محمودی روایت تازه‌ای از تلاش ۲۶ ساله تیم برنامه‌سازی در شهر شبکه ۵ سیما را به تصویر بکشد.

فرشید محمودی در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون ایرنا با اعلام این خبر که جمعه آخرین روز تصویربرداری است گفت: هم اکنون در مرحله صداگذاری و تدوین هستیم. روز جمعه در چیتگر صحنه تصادف را ضبط می‌کنیم. خواننده تیتراژ تا آخر هفته از بین چند نفر که تست دادند مشخص می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فصل جدید با تعامل با اصغر فرهادی، کارگردان دو فصل قبلی ساخته شده اظهار داشت: زمانی که آقای فرهادی سریال در شهر را می‌ساختند من در برنامه در شهر مشغول بودم. آن زمان با هم در ارتباط بودیم و جلساتی می‌گذاشتیم. الان هم من علاوه بر تهیه‌کنندگی سریال تهیه‌کنندگی برنامه در شهر را هم بر عهده دارم. من متنی را نوشتم و به رسم ادب از آقای فرهادی اجازه گرفتم و گفتم اگر نقطه نظری دارید بفرمایید. دوستی که مدیرتولید کارهای آقای فرهادی هستند، متن را برای ایشان ارسال کردند. آقای فرهادی برای این سریال آرزوی موفقیت کردند. البته او مستقیما به من چیزی نگفت و همه چیز با واسطه اتفاق افتاده است.

محمودی با بیان اینکه حقوق معنوی این سریال متعلق به سازمان صداوسیماست، به تقدیر از گروه قبلی سازنده در تیتراژ برنامه اشاره کرد و افزود: این سریال قصه مجزایی دارد. بیست سال از زمان ساخت سریال قبلی گذشته و گروه جدید در شهر با یک تهیه کننده جدید دارند در تلویزیون قصه ها را روایت می کنند. شخصیت‌های بیست سال قبل عوض شده‌اند و هر کسی دنبال زندگی اش رفته است.

روایت دوباره «داستان یک شهر»/ تهیه‌کننده: به رسم ادب از فرهادی اجازه گرفتم

۷۰ درصد قصه‌ها واقعی است

وی درباره رابطه برنامه در شهر و سریال داستان یک شهر بیان کرد: این سریال یک تیم تحقیق و پژوهش داشت که با گروه های در شهر به ماموریت رفتند. فیلمنامه‌نویس داستان یک شهر هم با گروه بیرون می رفت و پژوهشگر در دفتر مسقر بود. بنابراین نویسندگان و پژوهشگران کاملا در جریان اتفاقات و ماجراها هستند. ۷۰ درصد قصه‌های این سریال واقعی است و بر مبنای آن شخصیت ها نوشته شده است. در فصل جدید به ماجراهایی چون آتش سوزی، سرقت، مشکلات فضای مجازی، هک کردن و … پرداخته‌ایم.

به گفته این تهیه کننده دانیال عبادی، هلیا امامی و امین ایمانی در این سریال در نقش گزارشگران در شهر ظاهر شده‌اند و علی دهکردی جایگزین فرامرز صدیقی در فصل قبلی شده است.

در این سریال می‌بینیم تیم جوان و جسور برنامه ساز در شهر که برای خود اسم و رسمی دارد، با تماس مردمی برای تهیه گزارشی از تخریب یک ساختمان بر اثر گودبرداری غیراصولی راهی می شود و این شروع قصه ای ۲۶ قسمتی از تلاش تلویزیون در رساندن مسائل و مشکلات مردم به گوش مسئولان است.

یوسف مرادیان، ایرج نوذری، سروش جمشیدی و عزت الله رمضانی‌فر برخی دیگر از بازیگران این مجموعه هستند.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.