تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مهر 1399 - 7:26
کد خبر : 13247

روایت قصه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس در کانون

روایت قصه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس در کانون

هفته گذشته اعلام شد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روایت قصه‌هایی از رخداد‌های دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش تیتر داغ؛اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

قصه رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس روایت می‌شود

«یار هفتاد و سوم» به روایت قصه‌هایی از رخداد‌های دفاع مقدس، زندگی در جنگ، پس از جنگ و حقایق دلاوری‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان و مردان هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

این ویژه برنامه با هدف ترویج فرهنگ آزادگی و ایثار و اعتقاد به ادامه راه هفتاد و دو تن یار امام حسین (ع)، در راستای شعار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» طراحی شده تا میزبان قصه‌گویان و راویان جنگ باشد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه کتاب سال تمدید شد

سی و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی ایران، حفظ استقلال و هویت فرهنگی برگزار می‌شود.

دبیرخانه این جایزه از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۲۰مهر ماه سال جاری به دبیرخانه کتاب سال به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه اول، کد پستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵ ارسال کنند.

بارگذاری منابع پژوهشی دفاع مقدس در کتابخانه ملی

فاطمه ملک زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: در بخش پنجره دیجیتال ۱۵ هزار و ۷۸ عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین ۱۲ هزار منبع در حوزه دفاع مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

ملک زادگان ادامه داد: بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارد که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشران به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، پیامی در راستای تکریم پاسداشت هفته دفاع مقدس و تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، صادر کرد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: دوران حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، ثمره‌ای بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به یک سنت شده است. دیباچه دفاع مقدس، برگ‌های زرینی از تبلور باور و مرام انسان‌های پاک باخته‌ای است که اتصال به ملکوت را رهین ایمان خود ساخته‌اند.

گفتگو با داوران و برگزیدگان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

علاقه‌مندان به هنر ارزشمند قصه‌گویی هر دو هفته یک‌بار می‌توانند روز‌های شنبه شاهد پخش زنده مباحث آموزشی در حوزه قصه‌گویی با عنوان «پاتوق قصه‌گویی» (گپ‌وگفت با موضوع قصه و قصه‌گویی) در صفحه اختصاصی انجمن قصه‌گویی کانون در فضای مجازی باشند.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.