تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 11:22
کد خبر : 101974

در اعتراض به تصویب لایحه جنجالی؛

روزنامه‌های عبری‌ به رنگ سیاه درآمدند

روزنامه‌های عبری‌ به رنگ سیاه درآمدند

روزنامه‌های عبری زبان در اعتراض به تصویب لایحه اصلاحات قضایی و گسترش اختیارات کابینه بنیامین نتانیاهو، صفحه نخست خود را به رنگ سیاه منتشر کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ صفحه نخست روزنامه‌های عبری زبان در اراضی اشغالی، صبح امروز سه شنبه در اعتراض به تصویب لایحه جنجالی ارائه شده از سوی کابینه نتانیاهو در پارلمان رژیم صهیونیستی، به رنگ سیاه منتشر شد.

بر اساس این مصوبه پارلمان رژیم صهیونیستی، اختیارات سیستم قضائی در اراضی اشغالی در برابر عملکرد کابینه محدود خواهد شد.

روزنامه‌های هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، اسرائیل الیوم و کلکلیست، با انتشار صفحه نخست خود به رنگ سیاه، این‌طور نوشتند: «روز سیاه در اسرائیل».

پیوستن روزنامه اسرائیل الیوم به موج اعتراضات علیه تصویب لایحه مذکور عجیب به نظر می‌رسد چرا که این روزنامه به شدت به اردوگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نزدیک است.

عصر روز گذشته قانون اصلاحات قضائی مدنظر نتانیاهو با ۶۴ رأی مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد.

در زمان برگزاری رأی گیری، نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

در پی تصویب نهایی طرح اصلاحات قضائی، هستدروت (اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که گزینه اعتصابات سراسری کارگران را بررسی می‌کند.

شب گذشته نیز تظاهرات گسترده‌ای علیه تصویب این لایحه برگزار شد به طوری که در جریان زیرگیری معترضان به طرح اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو در خیابان‌های تل آویو، دست کم ۳ نفر زخمی شدند.

این در حالیست که «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس، درباره اوضاع متشنج اراضی اشغالی، تاکید کرد: ما به سمت یک جنگ داخلی در حرکتیم.

وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاحات قضائی در پارلمان رژیم صهیونیستی طی روز گذشته، بیان کرد: ما امروزه شاهد یک تهدید بسیار جدی هستیم که پیش از این وجود نداشت.

منبع: خبرگزاری صفا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.