تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 4:06
کد خبر : 22352

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری

روش‌های عجیب بازاریابی برای فریب مشتری

زندگی مبتنی بر عرضه و تقاضا امروزه باعث شده تا فروشندگان از روش‌های زیادی برای تبلیغ کالای خود استفاده کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ گاهی فروشندگان به ترفند‌های حیله‌گرانه روی می‌آورند تا شما را به خرید کالای مورد نظر سوق بدهند. مطمئنا بار‌ها پیش آمده که بین آنچه خواسته و یا آنچه خریده‌اید تفاوت زیادی وجود دارد. دلیل واضح است؛ فروشندگان با تبلیغات شما را فریفته‌اند، در این گزارش با چند نمونه از تبلیغات حیله‌کارانه در بازاریابی آشنا شوید.

۱. شکل محصول را تغییر دهید

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما تغییر ظاهر یا پوشش محصول به افزایش فروش آن تا حدی دیوانه‌واری کمک می‌کند! به عنوان مثال، کارشناسان بازاریابی دریافتند که تغییر شکل ظاهری کیک معمولی به مافین یا کاپ کیک فانتزی، فروش بیشتری به همراه می‌آورد حتی اگر همان طعم و مزه را داشته باشد!

۲. ترفند منو

رستوران‌ها از ترفند‌های زیادی استفاده می‌کنند تا شما بیشتر غذا بخورید و هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید! از جمله این ترفند‌ها ترفند منو است!

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که بعضی از منو‌ها شامل عکس‌های خانوادگی هستند تا شما را نسبت به خاطرات شیرین دلتنگ کنند! همچنین استفاده از رنگ‌های گرم مانند قرمز برای برانگیختن احساس گرسنگی و تحریک اشتها کاربرد فراوانی در منو دارد.

نکته دیگر این که همه غذا‌های گران قیمت اغلب در بالای فهرست قرار می‌گیرند، تا اولین چیزی باشند که توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

۳. عمده‌فروشی

کارشناسان بازاریابی می‌دانند که ما خیلی تنبل هستیم که برای تهیه یک بطری پلاستیکی بخواهیم یک بسته را بازکنیم، و ۶مه بسته را می‌خزیم تا بعداً از بقیه استفاده کنیم و برای خریدش وقت نگذازیم.

به همین دلیل بسیاری از محصولات مانند آب معدنی، نوشابه، دستمال توالت و … را می‌بینید که به صورت عمده فروخته می‌شوند.

۴. تخفیف‌ها بزرگترین حیله‌ی فروشند

اغلب برچسب‌های قرمز تخفیف در برخی محصولات توجه ما را به خود جلب می‌کند، اما دیگر نباید گول این ترفند را بخورید!

در واقع قیمت معمولاً یکسان است یا فقط چند سنت کمتر از آن است که بر قیمت واقعی کالا تأثیر بگذارد.

دیگر اینکه کارشناسان بازاریابی رفتار مشتری را مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که مصرف‌کنندگان معمولاً هنگام ورود به یک فروشگاه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند و اغلب به قفسه‌های مناسب در وسط نگاه می‌کنند. به همین دلیل در می‌یابیم که بازرگانان کالا‌هایی را که در آستانه تاریخ انقضا هستند یا گران‌ترند، در این قفسه‌ها قرار می‌دهند.

۵. جویدن دوتکه آدامس به جای یک تکه

آیا تا به حال دیده‌اید که در تبلیغات آدامس، فرد حاضر در تبلیغ به جای یک تکه آدامس، دوتکه آدامس در دست دارد. جالب است بدانید که همین اتفاق به ظاهر ساده روی ذهن ما اثر می‌گذارد و ما هم ناخودآگاه به جای یک عدد آدامس یک بسته می‌خریم.

۶. رنگ متفاوت محصولات زنان

مطالعات ثابت می‌کند که قیمت محصولات زنان و دختران ۷ درصد بیشتر از محصولات مشابه مردان و پسران است. تنها تفاوت در رنگ آن‌ها به دلیل این نظر است که زنان بهترین مشتری هستند!

۷. کلاهبرداری در بازاریابی با تغییر جملات و توصیفات غیرواقعی

کارشناسان بازاریابی هنگام نوشتن توصیف محصولات غذایی کمی آن‌ها را تغییر می‌دهند، به عنوان مثال پنیری که بصورت جداگانه و بصورت برش بسته بندی می‌شود در واقع همان پنیر معمولی است، اما حدود ۵۱ ٪ کمتر از حجم اصلی آن است، اما با توصیفات هیجان انگیز آن را به فروش می‌رسانند.

چرخ‌دستی آزار دهنده

دقت کردید چرخ دستی‌های فروشگاه اعصاب خردکنند؟! اگر چرخ دستی‌ها ساکت و آرام باشند، در این صورت زمان کمتری در فروشگاه خواهید گذراند و هرچه پر سر و صدا یا دشوارتر حرکت کنند، سرعت شما را کاهش می‌دهد، بیشتر نگاه می‌کنید و احتمالاً خرید بیشتری خواهید داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.