تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 6:59
کد خبر : 35567

روش های مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه سوالی است که ذهن اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی همسایه را دارند به خود مشغول کرده است. در سال های اخیر، تعداد ایرانیانی که به این کشور مهاجرت کرده اند افزایش یافته و ترکیه نیز با پیشرفت های اقتصادی توانسته به یکی از کشورهای سطح بالای دنیا

روش های مهاجرت به ترکیه سوالی است که ذهن اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی همسایه را دارند به خود مشغول کرده است. در سال های اخیر، تعداد ایرانیانی که به این کشور مهاجرت کرده اند افزایش یافته و ترکیه نیز با پیشرفت های اقتصادی توانسته به یکی از کشورهای سطح بالای دنیا تبدیل شود.

ترکیه که در قاره آسیا واقع شده روابط دیپلامتیک خوبی با ایران دارد و درصد بالایی از ساکنین این کشور را ایرانیان شامل می شوند. ترکیه به دلیل آب و هوای مطلوبی که دارد، فرهنگ عامه پسند مردم و … محبوب افراد واقع شده است.

با این حال، این کشور نیاز به ویزا ندارد و شما می توانید از طریق روش های زیر به ترکیه مهاجرت کنید.

انواع روش های مهاجرت به ترکیه

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شامل ثبت شرکت، کارآفرینی، سپرده بانکی،خرید اوراق قرضه، خرید سهام
  • مهاجرت از طریق اخذ شهروندی
  • مهاجرت از طریق اجاره خانه

با توجه به ذکر موارد فوق، شما باید برای مهاجرت به ترکیه پاسپورت معتبر که تاریخ اعتبار آن حداقل یک سال و نیم است داشته باشید زیرا این یکی از شروط اصلی اعطای اقامت به ترکیه می باشد. پس از این مرحله باید یکی از روش های فوق را برگزینید.

چگونگی مهاجرت به ترکیه

میزان رضایت از مهاجرت به ترکیه بستگی به توانایی و شرایط افراد در زمان مهاجرت دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس آمار، سه دسته از ایرانیان بعد از مهاجرت به ترکیه از مهاجرت خود راضی می باشند که به شرح زیر هستند:

  • اولین گروه کسانی هستند که با مدرک دانشگاهی و سوابق کاری و تسلط به زبان ترکی، با پیدا کردن کار در ترکیه و انتقال سرمایه خود از ایران به ترکیه زندگی مناسبی خواهند داشت. در حقیقت، مهاجرت از طریق تحصیل یکی از کم ریسک ترین ویزاهای ترکیه می باشد. مدرکی که از دانشگاه های ترکیه حاصل می شود کاملا در کشورهای اروپایی مورد تائید است. ترکیه دانشگاه های بسیار خوبی برای تحصیل دارد از جمله دانشگاه بیکنت ترکیه ، دانشگاه آیدین استانبول ،دانشگاه یدی تپه، دانشگاه اطلس و…

روش های مهاجرت به ترکیه

  • گروه دوم بازنشستگان و یا افراد با توانایی مالی بالا هستند که معمولا اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری کرده، این افراد با توجه به اینکه برای هزینه های زندگی دچار مشکل نیستند اما دچار نارضایتی نیز نخواهند شد.
  • گروه سوم دانشجویانی هستند که اغلب بین ۲۰-۳۰ سال سن دارند و برای تحصیل به ترکیه آمده اند که با توجه به مقایسه شرایط ایران و ترکیه از اقدامی که کرده اند رضایت دارند.

روش های مهاجرت به ترکیه

به طور کلی میتوان گفت، بهبود شرایط زندگی از طریق مهاجرت مستلزم گذشت زمان و افزایش توان مالی است. عادت کردن به محیط جدید، سازگار شدن با فرهنگ بر کیفیت شرایط زندگی اثر می گذارد.

جمع بندی

ترکیه یکی از کشورهای توریستی است که از لحاظ فرهنگ، امکانات تحصیلی و اجتماعی هم تراز با کشورهای اروپایی است. این کشور همه ساله مهاجران بسیاری را جذب کرده است که هر یک به نحوی به ترکیه هجرت کرده اند. این کشور هزینه زندگی بسیار پایینی را برخوردار است و همین امر دلیل تبدیل شدن ترکیه به یک مقصد مهاجرتی شده است.

اگر شما هم قصذ مهاجرت به ترکیه را دارید میتوانید با مشاوران  موئسسه یوس مگ  تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این موئسسه استفاده کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.