تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 7:24
کد خبر : 25000

روش های نوبت دهی و اطلاع از اعلام رای کمیسیون پزشکی به صورت آنلاین

روش های نوبت دهی و اطلاع از اعلام رای کمیسیون پزشکی به صورت آنلاین

در این گزارش نحوه نوبت دهی و اعلام رای کمیسیون پزشکی به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

به گزارش تیتر داغ:  در دوران کرونا انجام کار‌های اداری به صورت غیر حضوری می‌تواند جلوی گسترش این بیماری را بگیرد. در این گزارش نوبت دهی کمیسیون پزشکی، اعلام رای کمیسیون پزشکی  به صورت غیر حضوری آموزش داده شده است.

الف-  سامانه خدمات غیر حضوریِ مراجع معتمد پزشکی بررسی از کارافتادگی ، استراحت پزشکی و معاینات بدو بیمه پردازی بیمه های غیر اجباری  ( کمیسیون ها و شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد )

۱- این سامانه با هدف افزایش خدمات غیر حضوری و در راستای فراهم سازی تسهیلات خدمت رسانی بهینه به متقاضیان شرکت در کمیسیون ها، شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد راه اندازی شده است .

در این سامانه علاوه بر اطلاع رسانی های مفید از مراحل بررسی پرونده، بیمه شدگان می توانند از نوبت جلسه کمیسیون ، شورای پزشکی و … ، زمان و مکان تشکیل جلسه مطلع شوند، ضمنا فایل راهنمای متقاضیان برای آگاهی بخشی به آنها از مقررات و ضوابط مربوطه قابل دریافت از این سامانه می باشد .

۲- روش های دسترسی اینترنتی به سامانه اطلاع رسانی  :

۱- ۲-  بیمه شدگان و کاربران سامانه از طریق سایت رسمی سازمان به آدرس www.tamin.ir می توانند  به لینک سامانه خدمات غیر حضوری کمیسیون ها ، شوراهای پزشکی و پزشکان معتمد  دسترسی پیدا کنند.

۲-۲- آدرس مستقیم این سامانه به روش اینترنتی https://mc.tamin.ir/insured.aspx است.

۳- چنانچه طبق یکی از مراحل قبلی عمل کنیم صفحه زیر باز خواهد شد:

تصویر شماره ۱- سامانه خدمات غیر حضوری حوزه فعالیت کمیسیون ها و شوراهای پزشکی

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

۳-۱- با وارد کردن شماره ملی و شماره بیمه متقاضی و انتخاب گزینه مشاهده وضعیت نوبت و پرونده صفحه ای مطابق تصویر شماره ۲  باز خواهد شد که متقاضی می تواند از وضعیت پرونده و نوبت خود مطلع شود .

تصویر شماره ۲- صفحه مربوط به اطلاع رسانی

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

۴- ستون های “وضعیت جلسه” و” توضیحات” در صفحه فوق حسب شرایط و مراحل پرونده متفاوت خواهد بود. به طور مثال چنانچه در صفحه” تعریف جلسات” سامانه گزینه لغو جلسه انتخاب شود عبارت “جلسه لغو شده است “نمایش داده شده و چنانچه پرونده اعلام خاتمه رسیدگی شود، در ستون توضیحات  پیغام “پرونده شما به شعبه ذیربط ارسال شده است ” نمایش داده خواهد شد .

چگونگی ابلاغ اینترنتی رای کمیسیون به متقاضی
۵- بیمه شده از طریق ورود به سامانه  اطلاع رسانی و ابلاغ رای و انتخاب گزینه ابلاغ  رای می تواند وارد سامانه ابلاغ رای شود .

بعد از انتخاب گزینه ابلاغ رای چنانچه رای جلسه قبلا  و مثلا در تاریخ ۱۳۹۵/۴/۲۵ درواحد کمیسیون ابلاغ شده باشد پیغام زیر برای وی به نمایش در خواهد آمد .

تصویر شماره ۳

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

و اگر رای کمیسیون پزشکی قبلا ابلاغ نشده باشد پیغام زیر برای وی به نمایش در خواهد آمد.

تصویر شماره ۴

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

۶-  بعد از هر یک از مراحل فوق فرم ابلاغ یا اطلاع رسانی رای کمیسیون برای متقاضی قابل نمایش و چاپ خواهد بود، نکته قابل توجه این است که در این سامانه واژه “ابلاغ “برای مراجعین کمیسیون بدوی و واژه اطلاع رسانی برای مراجعین کمیسیون تجدید نظر و شورای پزشکی به کار می رود، در حال حاضر براساس ضوابط جاری امکان اعتراض فقط برای مراجعین بدوی مقدور است .

۷- بیمه شده با فرم زیر برای پیگیری رای و یا ثبت اعتراض می تواند به شعبه مربوطه مراجعه کند.

تصویر شماره ۵

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

ب- اطلاع رسانی و اعلام نوبت از طریق پیامک

۸- سیستم جامع کمیسیون های پزشکی علاوه بر سامانه  فوق از طریق ارسال پیامک و دریافت بازخورد آن از متقاضی نیز اقدام به ارائه خدمات غیر حضوری به شرح ذیل است .

ارسال انوع پیامک برای بیمه شده

۹- پیامک اعلام وصول پرونده : 
هنگامی که پرونده بیمه شده در سیستم جامع کمیسیون های پزشکی بخش درمان ثبت یا دریافت می شود پیامکی با مضمون نمونه ذیل برای موبایل بیمه شده ارسال خواهد شد:
نمونه متن پیامک اعلام وصول پرونده :
آقای سید حمید هاشمی درخواست شما در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۲ ساعت ۱۵:۳۰ در سامانه کمیسیون های پزشکی   ثبت و در دستور کار بررسی قرار گرفت،  منتظر اطلاع رسانی بعدی باشید لطفا با ارسال عدد ۱ دریافت و مشاهده  پیامک را تائید کنید .

۱۰- پیامک اطلاع از روند رسیدگی پرونده

گاهی اوقات پس از وصول پرونده و بررسی کارشناسی نیاز به اقدام خاصی مثلاً تکمیل مدارک وجود دارد، در این شرایط پیامک زیر برای موبایل بیمه شده ارسال می شود:

نمونه متن پیامک  اطلاع از روند رسیدگی پرونده :
آقای  سید محمد جعفر هاشمی پرونده شما در مرحله رسیدگی کارشناسی است، لازم است جهت تکمیل  مدارک  در تاریخ ۱۳۹۹/۷/۲۰ ساعت ۱۵:۲۲ به محل کمیسیون پزشکی همدان به  آدرس : همدان -بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی – میدان بعثت – جنب دفتر اسناد پزشکی – ساختمان کمیسیون پزشکی طبقه اول اتاق ۲ مراجعه کنید.

مدارک ضروری شامل مدارک پزشکی، کارت ملی و دفترچه درمانی است لطفا جهت تائید مشاهده این ابلاغ عدد ۱ را ارسال کنید، عدم ارسال عدد ۱ به منزله انصراف از شرکت در کمیسیون پزشکی در پرونده شما ثبت خواهد شد .

۱۱- پیامک اعلام نوبت
زمانی که مراجع معتمد پزشکی اعم از کمیسیون یا شورای پزشکی و پزشکان معتمد نوبت حضور در جلسه معاینه و بررسی پرونده را تعیین کنند پیامکی با مضمون نمونه ذیل برای بیمه شده ارسال خواهد شد:
نمونه متن پیامک  اعلام نوبت حضور در جلسه :
آقای  سید محمد جعفر هاشمی لازم است در موعد مقرر به آدرس ذیل مراجعه کنید، همدان -بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی – میدان بعثت – جنب دفتر اسناد پزشکی – ساختمان کمیسیون پزشکی طبقه اول اتاق ۲

مدارک ضروری : مدارک پزشکی – کارت ملی و دفترچه درمانی لطفا جهت ثبت ابلاغ نوبت عدد ۱ را ارسال کنید، عدم ارسال عدد ۱ به منزله ی انصراف از شرکت در کمیسیون پزشکی در پرونده شما ثبت خواهد شد

۱۲- پیامک ارسال پرونده از مرجع معتمد پزشکی به شعبه تامین اجتماعی معرفی کننده

بعد از اینکه پرونده فرد از مرجع معتمد پزشکی به شعبه تامین اجتماعی معرفی کننده ارسال شد پیامکی با مضمون ذیل برای بیمه شده ارسال خواهد شد:
نمونه پیامک اعلام ارسال پرونده به شعبه ذیربط :
کمیسیون پزشکی آقای سید حمید هاشمی نتیجه بررسی کمیسیون پزشکی در تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۲ ساعت ۱۵:۳۰ به شعبه تامین اجتماعی ۱۲ تهران  با شماره ۱۸۵۹۶۳۳ارسال شد، لطفا با ارسال عدد ۱ دریافت پیامک را تائید کنید.

۱۳- پیامک اطلاع رسانی رای مرجع معتمد پزشکی
برای اینکه بیمه شده از نتیجه بررسی مراجع معتمد پزشکی ( کمیسیون ، شورا و..) مطلع شود بعد از خاتمه رسیدگی به پرونده در مراجع مذکور پیامکی با مضمون ذیل برای بیمه شده ارسال خواهد شد.
نمونه پیامک اطلاع رسانی رای کمیسیون پزشکی
آقای سید حمید هاشمی رای نهایی کمیسیون پزشکی با شماره مراجعه ۲۵۵۲۱۱۲۲ مبنی بر  از کارافتادگی کلی است. جهت پیگیری و مشخص شدن شرایط قانونی می توانید به شعبه مربوطه مراجعه کنید .

نکات قابل توجه بیمه شدگان عزیز :

هنگام تشکیل پرونده در شعبه تامین اجتماعی شماره موبایل خود را به صورت صحیح به کارشناس مربوطه اعلام کنید .

پس از اخذ پیامک ضروری است اقدامی که در پیامک از شما خواسته شده را انجام دهید.

ج- اطلاع رسانی و ابلاغ رای از طریق آدرس الکترونیکی متقاضی

۱۴- اگر بیمه شده در زمان تشکیل پرونده در شعبه مربوطه آدرس ایمیل خود را اعلام نماید اطلاع رسانی های فوق به آدرس مذکور به صورت الکترونیکی نیز ارسال می گردد :

تصویر شماره ۶- فرمی که کارشناس ذیربط تامین اجتماعی برای تشکیل پرونده تکمیل می نماید

چگونه به صورت آنلاین در سایت تامین اجتماعی نوبت دهی کمیسیون پزشکی و اعلام رای آن را ثبت و مشاهده کنیم؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.