تاریخ انتشار : دوشنبه 22 خرداد 1402 - 12:13
کد خبر : 99592

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی عنوان کرد؛

رونمایی از پژوهش «آینده طب داخلی» در ایران

رونمایی از پژوهش «آینده طب داخلی» در ایران

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: تحقیقی با عنوان آینده طب داخلی ایران با همکاری وزارت بهداشت انجام شده که نتایج آن در کنگره متخصصان داخلی اعلام می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ ایرج خسرونیا، در آستانه سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: در این تحقیق چهره پزشکی داخلی ایران و چشم انداز آینده آن ترسیم شده و موضوعات مختلفی از جمله نگاه پزشکان داخلی، مردم و دولت نسبت به رشته طب داخلی بررسی شده است.

وی گفت: یکی از مسائل مهمی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته، کیفیت آموزش طب داخلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ادامه داد: مسائل و مشکلات زیادی در حوزه طب داخلی و بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور وجود دارد که رسانه‌ها و خبرنگاران نیز از آن آگاه هستند و به آن توجه دارند اما متأسفانه مسئولان مرتبط با نظام سلامت کمتر به مشکلات جامعه پزشکی و آینده این حرفه توجه می‌کنند.

وی افزود: اگر مسئولان به مسائل و مشکلات جامعه و مراکز پزشکی توجه نکنند، قطعاً سلامت مردم به خطر می‌افتد. اگر بیمارستان نتواند هزینه‌های خود را تأمین کند، ممکن است به سمت کارهای خلاف برود و متأسفانه چنین مسائلی هم در بیمارستان‌های دولتی و هم در بیمارستان‌های خصوصی مصداق دارد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: در این شرایط رؤسای انجمن‌های پزشکی نامه‌ای را خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی، رئیس جمهوری و رئیس مجلس نوشتند و مشکلات را تشریح کردند اما متأسفانه به خواسته‌های رؤسای انجمن‌های پزشکی توجهی نشد.

وی گفت: بنده نیز به عنوان رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران نامه‌ای را خطاب به رئیس مجلس و رئیس جمهوری نوشتم. خوشبختانه هم در مجلس و هم در دفتر ریاست جمهوری جلساتی برای پیگیری موضوع تشکیل شده است و انتظار داریم به زودی این نامه در هیأت دولت مطرح و به آن رسیدگی شود.

خسرونیا افزود: علاوه بر مسائل و مشکلات موجود در کشور، مسائل بسیار زیادی در سطح جهانی وجود دارد که آینده پزشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هوش مصنوعی و تأثیر آن در دنیای پزشکی یکی از این مسائل است که در کنگره پزشکان متخصص داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سی و سومین کنگره سالیانه پزشکان متخصص داخلی ایران ۲۳ تا ۲۶ خرداد در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.