تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 8:14
کد خبر : 13781

رونمایی نخست وزیر انگلیس از طرح مقابله با کرونا

رونمایی نخست وزیر انگلیس از طرح مقابله با کرونا

همزمان با شیوع مجدد ویروس کرونا در انگلیس، محافل عمومی در این کشور از نخست‌وزیر می‌خواهند تا اقداماتی را برای کنترل این وضعیت در دستور کار قرار دهد.

به گزارش تیتر داغ؛بوریس جانسون نخست وزیرانگلیس امروز دوشنبه طرح جدیدی را در راستای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور ارائه می‌دهد. این طرح وضعیت شیوع کرونا در نقاط مختلف انگلیس را در سطوح معمولی تا هشدار طبقه بندی کرده، این تقسیم بندی برای مبارزه بهتر دولت انگلیس با کرونا مطرح شده است.

پس از انتقاد‌ها از سوی پیام‌های عمومی از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش تعداد کشته ها، بوریس جانسون بار دیگربه پارلمان می‌رود تا برای رویکرد و طرح جدیدش جهت مبارزه با ویروس مورد حمایت قرار بگیرد.

با بازگشت دانش آموزان به مدرسه و بازگشایی دانشگا‌ها در شمال انگلیس مردم با سخت گیری‌هایی مثل قرنطینه روبرو شده‌اند. بسیاری از شهر‌های انگلیس تحت تاثیرشدید وجدی موج جدید کرونا قرار گرفته‌اند.

روز یکشنبه «استیو روزرهام» فرماندار لیورپول گفت: «دولت می‌خواهد شهر و مناطق اطرافش را درمورد این موضوع تحت سخت‌ترین محدودیت‌ها قرار دهد. البته هنوز با این طرح‌ها موافقت نشده است».

اسکای نیوز هم گزارش داد که این طرح می‌تواند به معنای تعطیلی مراکز عمومی مثل کتاب فروشی‌ها وباشگاه‌ها باشد.

روزرهام در ادامه افزود: «هر طرح محدودکننده‌ای نیاز به تعیین بودجه برای مشاغل تجاری که قرار است در این ایام تعطیل شوند، دارد».

جانسون اخیرا طی اظهارنظری و در واکنش به فشار اعضای حزب محافظه‌کار بر سر اقدامات کرونایی، گفت: «تمایلی به تکرار قرنطینه سراسری که به اقتصاد صدمه می‌زند را ندارم. اما مقامات رسمی از من درخواست این اقدامات را دارند».

سخنگوی دفتر جانسون در خیابان داونینگ در بیانیه‌ای اظهارداشت: «تمرکز اولیه ما همیشه محافظت از زندگی و معیشت مردم بوده، کنترل شیوع ویروس کرونا و این سخت گیری‌ها کمک می‌کند تا ما به این هدف زودتر برسیم».

گفتنی است، آمارقربانیان کرونا در انگلیس به ۳۸ هزار و ۴۸۹ نفر رسیده و این کشور درصدر فهرست کشور‌های اروپایی با بیشترین آمار فوت شدگان است. همچنین رتبه انگلیس در جهان نیز پس از آمریکا، جایگاه دوم است.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.