تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 6:54
کد خبر : 26702

رکورد علی دایی از سوی یک ایرانی تهدید می‌شود؟

رکورد علی دایی از سوی یک ایرانی تهدید می‌شود؟

سردار آزمون دو بازیکن بزرگ تاریخ تیم ملی را در جدول گلزنان پایین کشیده و حالا دو اسطوره را مقابل خود می‌بیند.

به گزارش تیتر داغ:پیروزی پرگل تیم ملی فوتبال ایران برابر سوریه یک اتفاق نسبتا مهم داشت که کمتر به آن پرداخته شد، اما سردار آزمون، مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی با گلزنی در این دیدار، به رکورد گل‌های ملی جواد نکونام رسید و به علت بازی ملی کمتر، در رتبه سوم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران قرار گرفت.

مهاجم محبوب تیم ملی و باشگاه زنیت سن پترزبورگ روسیه که در چندین دیدار گذشته در گلزنی ناکام بود، در غیاب مهدی طارمی، زوج خود در خط حمله تیم ملی، موفق به گلزنی در دیدار با لبنان و سوریه شد و علی کریمی را پشت سر گذاشت و با جواد نکونام برابری کرد.

این مهاجم برای رسیدن به صدرجدول این فهرست راه طولانی و درازی در پیش دارد، اما می‌تواند در سال ۲۰۲۲ میلادی حداقل کریم باقری، مربی خود در تیم ملی را پشت سر بگذارد. کریم باقری که به عنوان یک هافبک در تیم ملی نقش آفرینی می‌کرد، بهترین هافبک گلزن فوتبال ایران به شمار می‌رود. او با ۵۰ گل زده بالاتر از آزمون در رتبه دوم این فهرست قرار دارد و به نظر چندان دور از دسترس آزمون نیست.

در صورتی که آزمون روند گلزنی خود در تیم ملی را به همین منوال ادامه دهد، مطمئنا از باقری عبور خواهد کرد، ولی برای رسیدن به علی دایی، از این لحظه نیازمند ۷۰ گل ملی دیگر است!

سردار با ۳۹ گل در ۶۰ بازی ملی، بعد از علی دایی، بهترین آمار گلزنی را به ازای تعداد بازی داشته است. او به طور متوسط در هر ۳ بازی، ۲ بار موفق به گلزنی شده، اما علی دایی با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی، در هر ۴ بازی رکورد ۳ گل را به ثبت رسانده که از این نظر بهتر از آزمون بوده است.

مهاجم اهل گنبد کاووس که فوتبالش را به طور حرفه‌ای در روسیه و در تیم روبین کازان آغاز کرده و هیچ گاه در سطح باشگاهی فوتبال ایران به میدان نرفته، در ۲۶ سالگی ۶۰ بازی ملی انجام داده و در صورتی که مانند مهاجمان بزرگ تاریخ ایران و جهان بتواند تا ۳۵ سالگی به میدان برود، می‌تواند از رکورد علی دایی هم عبور کند.

سال ۲۰۲۱ از حیث گلزنی برای آزمون به نسبت سال‌های گذشته در تیم ملی چندان پر بار نبود، اما مهاجم هدف تیم ملی در سخت‌ترین بازی‌ها هم توانسته بار گلزنی را از روی دوش هم بازی‌های خود بردارد و به همین دلیل از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های تیم ملی به شمار می‌رود.

از نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌ها به آزمون که همچنان فعال‌اند، می‌توان به کریم انصاری فرد با ۲۸ گل و مهدی طارمی با ۲۵ گل اشاره کرد که دومی چند صباحی بود در گلزنی عملکرد خوبی داشت، اما در اردوی اخیر به علت اختلاف با اسکوچیچ از تیم ملی دور شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.