تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 11:37
کد خبر : 101017

یک شرکت هلندی مدعی شد؛

زمان کشف نانومواد جدید از ۱۵ سال به چند روز کاهش می‌یابد

زمان کشف نانومواد جدید از ۱۵ سال به چند روز کاهش می‌یابد

شرکت هلندی وی‌اس‌پارتیکل (VSParticle) از جذب ۱۴٫۵ میلیون یورو بودجه برای کاهش زمان کشف و تولید نانومواد جدید از ۱۵ سال به چند روز و شاید چند ساعت خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ شرکت هلندی وی‌اس‌پارتیکل (VSParticle) که در زمینه تولید نانوذرات و ترکیب آن‌ها تخصص دارد، از جذب ۱۴٫۵ میلیون یورو بودجه خبر داد. این بودجه قرار است صرف توسعه فناوری شود که زمان کشف و تولید نانومواد جدید را از ۱۵ سال به چند روز و شاید چند ساعت کاهش می‌دهد.

توانایی توسعه مواد جدید به طرز چشمگیری بر جامعه تأثیر گذاشته است، اما امروز شاید ۱۰ سال طول بکشد تا یک ماده جدید در آزمایشگاه سنتز شده و پنج سال دیگر زمان نیاز دارد تا تست‌های آزمایشگاهی و تولید انبوه آن انجام شود.

وی‌اس‌پارتیکل با تسریع در هر مرحله از کار، زمان کلی کشف مواد را از ۱۵ سال به تنها یک سال کاهش می‌دهد. در یک مقاله تحقیقاتی، وی‌اس‌پارتیکل به کاهش چرخه تولید و کشف از ماه‌ها به یک ساعت رسید. این نتیجه به دلیل فناوری است که وی‌اس‌پارتیکل از آن برخوردار است.

این فناوری می‌تواند به طور مستقیم در هر سه مرحله چرخه نوآوری مواد تاثیرگذار باشد. از آزمایش و خطا در آزمایشگاه، تا بهینه‌سازی فرایند تولید و مقیاس‌گذاری به سمت تولید انبوه، این فناوری می‌تواند کارها را تسریع کند.

وی‌اس‌پارتیکل به تازگی اعلام کرده است که ۱۴٫۵ میلیون یورو بودجه به رهبری Plural برای تأمین هزینه مأموریت خود برای تسریع در توسعه مواد و باز کردن نوآوری در مقیاس جمع‌آوری کرده است.

آیکون ووگت، بنیان‌گذار و مدیرعامل وی‌اس‌پارتیکل می‌گوید: دانشمندان چندین دهه از زندگی خود را صرف کشف مواد جدید می‌کنند، به این معنی که نسل‌ها برای باز کردن مسیر نوآوری مورد نیاز ما به عنوان یک جامعه طول می‌کشد. ما فقط توانسته ایم حدود ۱ ٪ مسیر را باز کنیم تا به نقطه‌ی امروز برسیم، اما با استفاده از فناوری ما، ۹۹ ٪ دیگر را در دو دهه آینده باز خواهیم کرد. از بحران آب و هوا گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه، پیامدهای شتاب بخشیدن به مواد بسیار زیاد است. Plural تأثیر بالقوه کار ما را درک می‌کند. ما از همکاری با آنها هیجان‌زده‌ایم.

VSP که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، فناوری آنها باعث می‌شود مواد به اندازه نانوذرات تقسیم شوند و با فشار یک دکمه تولید شوند و به محققان دانشگاه و تیم‌های تحقیق و توسعه تجاری در سراسر جهان اجازه می‌دهند تا مواد جدیدی را ایجاد کنند که اساس محصولات انقلابی را تشکیل می‌دهد. حرکت ده بار سریع‌تر، وی‌اس‌پارتیکل را قادر می‌سازد تا در ۱۰ سال آینده یک قرن نوآوری را تجربه کند و چالش‌های فوری جهانی را حل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.