تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 آذر 1401 - 1:10
کد خبر : 92012

ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)

ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)

  شما می ‌توانید از پارکت چوبی در منازل، ادارات، تالار، مدارس، دانشگاه و… استفاده کنید. این محصول به دلیل مزایای متعدد و کیفیت خوب، بسیار مورد پسند مخاطب قرار گرفته و کاربرد زیادی دارد. برای تولید پارکت‌ های چوبی از انواع مختلفی از چوب ‌ها مانند بامبو، راش، گردو، کاج و بلوط استفاده می

 

شما می ‌توانید از پارکت چوبی در منازل، ادارات، تالار، مدارس، دانشگاه و… استفاده کنید. این محصول به دلیل مزایای متعدد و کیفیت خوب، بسیار مورد پسند مخاطب قرار گرفته و کاربرد زیادی دارد. برای تولید پارکت‌ های چوبی از انواع مختلفی از چوب ‌ها مانند بامبو، راش، گردو، کاج و بلوط استفاده می ‌شود. پارکت ‌های چوبی با کیفیت و درجه ‌بندی مختلف به بازار عرضه می‌ شود تا شما عزیزان با توجه به محل استفاده پارکت و موجودی خود، آن را تهیه کنید.

ساب زدن چیست؟

ساب زدن یا کفسابی به جهت تعمیر و اصلاح مجدد پارکت چوبی کاربرد دارد. همان طور که شما کف منازل یا محل کار خود را تمیز کرده و شست و شو می ‌دهید، این روند برای پارکت ‌ها نیز صادق بوده و می ‌بایست این کار انجام شود تا کف پارکت ‌ها هموار و صاف شوند. لازم است بدانید قبل از نصب پارکت، تمامی تایل‌ ها ساب زنی شده و سطح آن ‌ها یک دست می ‌شود. در اثر گذر زمان و استفاده از پارکت ‌ها، توصیه می‌ کنیم برای جلا و جلوه بیشتر آن‌ ها، این عملیات انجام شود.
ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)2

نکات لازم جهت ساب زدن پارکت چوبی

با گذر زمان و افزایش عمر پارکت، توصیه می‌ کنیم به جهت ماندگاری طولانی مدت پارکت ساب زنی را انجام دهید. قطعاً پس از انجام این کار، رنگ و روی پارکت جلا می ‌یابد و مانند روز نخست می ‌شود که باعث انتقال حال خوب به شما و محل مورد نظر می ‌شود. دانستن نکاتی در مورد انجام این عملیات الزامی بوده که توصیه می‌ کنیم حتماً آن را جدی گرفته و به آن عمل کنید. پیش از انجام کار، نیاز است به نوع چوب پارکت کار شده توجه کنید؛ چرا که هر نوع چوب روند کار مخصوص به خود را داشته و عدم توجه به این نکته می ‌تواند حادثه ساز باشد. علاوه بر این به علت متمایز بودن دستگاه ‌های ساب زنی، باید نوع کار مشخص شود که قصد شما از انجام این کار تغییر، تعویض و یا نظافت آن است.

طریقه انجام ساب زنی روی پارکت چوبی
ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)3

ماشین‌ های مخصوص جهت انجام این کار، دارای اشکال دایره‌ ای و استوانه‌ ای هستند. پس از تشخیص نوع چوب پارکت و هدف شما از این کار، سمباده مربوطه به پایین ماشین متصل شده و شروع به حرکت می ‌کند. برای ابتدای کار از سمباده زبر استفاده می ‌کنند که در نهایت به سمباده نرم ختم می ‌شود. این ماشین موازی با سطح پارکت چرخیده و ساب زنی را انجام می ‌دهد. می‌ توان گفت در وهله اول به علت از بین بردن نقص ‌های موجود و ناهمواری از سمباده زبر و در مراحل آخر به علت وجود شیار‌های اندک از سمباده نرم استفاده می ‌کنند.                                                                                      پس از اتمام کار خواهید دید که چگونه سطح پارکت هموار و صاف شده و هیچ ناهمواری وجود ندارد.

مراحل انجام ساب زنی روی پارکت چوبی
ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)4

پیش از انجام کار، سرویس کاران تماماً سطح روی پارکت را می ‌شویند و آن را عاری از هر گونه آلودگی می ‌کنند. به هیچ عنوان نباید هیچ گونه گرد و خاکی نیز وجود داشته باشد. با توجه به نیاز پارکت شما از انجام این کار، می ‌بایست کفپوش به قطعات متناسبی تقسیم شده و برش داده شود. پس از انجام برش ‌های مورد نیاز، با استفاده از ماشین ‌های به خصوص پرداخت انجام می‌ شود؛ اما نکته ‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که اگر چوب استفاده شده در پارکت شما از گونه درخت بلوط است به هیچ عنوان نباید پس از انجام کار‌های مربوط به ماشین‌ های ساب زنی، از براده فولاد استفاده کنید. چرا که این براده‌ ها روی سطح پارکت ماندگار شده و باعث ایجاد لکه ‌های متعدد می ‌شود.

طریقه قرارگیری و استفاده از ماشین، موازی با جهت پارکت و در زاویه ۴۵ درجه ‌ای است. برای انجام شدن کار به نحو احسن، لازم است از یک طرف محیط شروع کرده و تا گوشه دیگر ادامه داد. در غیر این صورت کار گسسته شده و دقت لازم را نمی ‌توان حین کار به خرج داد. گاهاً پیش می ‌آید که به دلیل عوامل آسیب زننده به پارکت، فرو رفتگی ‌هایی ایجاد شود که می ‌توان با کمک بتون ‌های به خصوص آن ‌ها را پر کرده و سپس نسبت به سطح کلی پارکت ‌ها هموار و یک دست ساخت.

در آخرین مرحله به سبب انجام کار نهایی، لازم است سطح پارکت‌ ها عاری از هر گونه مواد اضافی و گرد و خاک شود. بدین منظور تمام اضافات را از سطح روی پارکت برداشته و با سمباده ‌ای مخصوص آلودگی ‌ها را می زداییم. همان طور که پیش ‌تر بیان شد، با سمباده نرم و ماشین مخصوص، تمام سطوح پارکت را یک بار ساب کشی می ‌نماییم. این مرحله به سبب اطمینان خاطر از انجام کار بوده و توصیه می‌ کنیم از انجام آن امتناع نفرمائید.
ساب زدن پارکت چوبی–مرکز پارکت چوبی ایران (iwfc)5

iwfc، به جهت انجام ساب زنی در کنار شما عزیزان است. قطعاً به دلیل حساسیت این عملیات نیاز بوده که مراحل این کار توسط سرویس کاران مجرب و ماهر انجام شود. با انجام این کار رنگ پارکت چوبی که در اثر گذر زمان کدر و کمرنگ شده است، تغییر یافته و مجدد جلا می‌ یابد. همچنین خط و خش ایجاد شده توسط عوامل مختلف نیز با ساب زدن کاملاً از بین می‌رود. در واقع این امر سبب می‌شود تا کهنه بودن پارکت‌ ها از بین برود و محل کار شما طراوت و سرزندگی قبل را پیدا کند.

بهتر است بدانید که جهت خرید پارکت چوبی با قیمت مناسب و بهترین کیفیت می توانید با کارشناسان iwfc با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۲۴۲۹ تماس گرفته و قیمت پارکت را به صورت دقیق استعلام نمایید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.