تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 19:11
کد خبر : 94036

ساخت المنت میله ای و المنت فلنج دار

ساخت المنت میله ای و المنت فلنج دار

المنت یک رشته سیم نیمه هادی با مقاومت می باشد که دارای انواع متفاوتی است؛ المنت به صورت مستقیم قابل استفاده نیستند چرا که در انها اتصال الکتریکی وجود داشته و احتمال برق گرفتگی در انها است. از طرف دیگر انتقال دما سریعی ندارند و موجب شکستگی سیم المنت خواهد شد. برحسب نوع استفاده سیم

المنت یک رشته سیم نیمه هادی با مقاومت می باشد که دارای انواع متفاوتی است؛ المنت به صورت مستقیم قابل استفاده نیستند چرا که در انها اتصال الکتریکی وجود داشته و احتمال برق گرفتگی در انها است. از طرف دیگر انتقال دما سریعی ندارند و موجب شکستگی سیم المنت خواهد شد. برحسب نوع استفاده سیم المنت را داخل روکش های عایق شده میگذارند و منجر به رفع خطر اتصال الکتریکی و برق گرفتگی خواهد شد و همچنین بهتر شدن فرآیند انتقال دهی دما را به دنبال دارد.

بر حسب آنچه که گفته شد در ساخت المنت میله ای نیز به همین شیوه است و سیم المنت پس از تبدیل به شکل فنز در اندازه مورد نظر، از سر و ته به یک میله رسانا متصل می گردد و فنر درون میله قرار داده می شود و در مرحله ی بعد خاک نسوز درون آن ریخته می شود و برای سر و ته از سرامیک استفاده میشود.

انواع المنت حرارتی

المنت فلنج دار: ساخت المنت فلنج دار به گونه ای است که می تواند گرمای بسیار زیادی را تولید نمایند؛ نوع موادی که به حرارت دیدن نیاز دارند باید برای استفاده از المنت مشخص گردد چرا که در این نمونه المنت ها گرمای تولیدی به صورت مستقیم به سیال و مواد انتقال داده خواهد شد و دارای تماس مستقیم است. فلنچ به منظور جداسازی قسمت حرارتی و بخش اتصال الکتریکی و برای نصب المنت و نگهداری از آن بکار برده میشود. ساخت المنت فلنج دار در خصوص استفاده در صنایع پالایشی و پتروشیمی و در جهت تولید حرارت درون مخازن سیالات که نیاز به گرمایش درونی دارند، صورت می گیرد.

اگر المنت فلنج دار به صورت استاندارد ساخته شود از فنچ برنجی فورچ شده یا استیل و میله جنس فولاد زنگ نزن در آن بکار برده می شود و می توان تولید و ساخت المنت فلنج دار را با قطر و توان متغیر قابل انجام است.

المنت میله ای:  نسبت به دیگر المنت ها نام المنت میله ای بیشتر شنیده میشود و به عنوان یکی از پرمصرف ترین ها در انواع صنایع محسوب می شود. ساخت المنت میله ای در انواع متفاوتی مثل مهره دار، فین دار و… انجام میگیرد. المنت لوله ای (المنت میله ای) در وسایل خانگی لباسشویی، ظرفشویی، قهوه ساز، سماور، توستر، سولاردوم و گرمکن غذا کاربرد دارد و در صنایع پرورش قارچ، آزمایشگاه، هواساز و جوجه کشی نیز بکار برده می شود.

برحسب نوع کاربرد المنت، ساخت المنت میله ای در اندازه های مختلف صورت می‌گیرد و پوشش‌های تیتانیوم، مس و… برای آن در نظر گرفته می شود. به منظور حفاظت از فشار های الکتریکی در ساخت المنت میله ای از پوشش خارجی قوی استفاده می گردد. المنت میله ای دارای ولتاژ و توان متفاوت نظیر المنت ۲۴ ولت، المنت میله ای ۱۲ ولت می باشد.

یکی از بهترین راه حل ها و متنوع ترین ها المنت های میله ای پره دار هستند که بر حسب درخواست مشتری در سایز مختلف و شکل‌های متفاوتی سفارش داده میشود.

المنت لوله ای (المنت میله ای) در وسایل خانگی لباسشویی، ظرفشویی، قهوه ساز، سماور، توستر، سولاردوم و گرمکن غذا کاربرد دارد و در صنایع پرورش قارچ، آزمایشگاه، هواساز و جوجه کشی نیز بکار برده می شود.

المنت استخری

المنت های استخری نمونه های دیگری از المنت هستند که به منظور گرم کردن آب استخر ها مورد استفاده قرار می گیرند و تولید آنها به واسطه سیم پیچ های نیکل با روکش استیل آلومینیوم انجام می گردد و سیم پیچ و بدنه هیچ اتصالی الکتریکی با یکدیگر نخواهند داشت و با توجه به نوع کاربردی که دارند به صورت خم شده در زاویه های دلخواه با طول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

المنت استخری می تواند تبدیل انرژی برق را به انرژی گرمایی با استفاده از جریان برق تک فاز و سه فاز انجام بدهد و در استخرهای مختلف با اندازه های متفاوت دمای مورد نیاز را تامین نماید. معمولاً المنت استخری به صورت المنت لوله ای ساخته می شوند.

المنت آبگرم کن و المنت مخزن آب: این نوع المنت به صورت یک ابزار فلزی است که به واسطه دریافت انرژی الکتریکی گرما دهی را انجام میدهد. المنت ها بسیار پرکاربرد هستند و المنت آبگرم کن در آبگرمکن ها برای گرم کردن آب کاربرد دارد.  برای تهیه المنت از مواد اولیه فولاد حاوی نیکل، کروم ‌و آلیاژ تیتانیوم استفاده می شود. المنت آبگرم کن به صورت سه فاز و تک فاز از فولاد ضد زنگ تولید می شوند.

http://www.elementkarimi.com/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.