تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 بهمن 1402 - 13:18
کد خبر : 113267

ساخت تجهیزات کنتورهای هوشمند آب در کشور محقق شد

ساخت تجهیزات کنتورهای هوشمند آب در کشور محقق شد

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: دانش تولید کنتورهای هوشمند آب به صورت ۱۰۰درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات تولید این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سعید ملائی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فناور در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از ظرفیت‌های تولید کنتور هوشمند آب در حاشیه نوزدهمین دوره نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کنتورهای هوشمند الکترومغناطیس و آلتراسونیک آب در ایران در حال تولید است و ما یکی از بزرگترین مجموعه تولید این کنتورها را در نیشابور ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه کنتورهای هوشمند، اولین چالش این است که این توانمندی ملی اطلاع رسانی نشده و شناخته شده نیست؛ دومین چالش نیز عدم اعتماد برخی کارفرمایان به تولیدات داخلی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: دانش تولید کنتورهای هوشمند آب به صورت ۱۰۰ درصد داخلی‌سازی شده و تجهیزات تولید این کنتورها نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: کنتور هوشمند آب تولید ایران، نسبت به نمونه خارجی، هم قیمتی ارزان‌تر دارد، هم کیفیتی مشابه به نمونه‌های خارجی دارد و هم خدمات پس از فروش آن با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست.

ملائی با بیان اینکه تمام نیاز تولید کنتور کشور به وسیله کنتورهای داخلی قابل براورده شدن است، گفت: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار دستگاه ظرفیت تولید کنتور هوشمند الکترومغناطیسی داریم و در صورت نیاز می‌توانیم این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی افزود: تاکنون ۲۲ هزار دستگاه کنتور هوشمند الکترومغناطیسی تولیدی ما در سطح کشور نصب شده است و با موفقیت در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: این کنتورها که مناسب نصب بر روی چاه‌های کشاورزی است، در صورت هر نوع دستکاری، سیگنال‌هایی به مرکز کنترل ارسال می‌کند و هر نوع برداشت غیرمجاز توسط این کنتورها قابلیت رصد دارد.

وی ادامه داد: کنتورهای هوشمند خانگی بر مبنای تکنولوژی فراصوت کار می‌کنند به طوری که با ارسال سینگنال های صوتی، دبی را محاسبه می‌کنند.

ملائی خاطرنشان کرد: قرارداد تأمین بالغ بر ۲۰۰۰ دستگاه در یکی از استان‌ها به امضا رسیده و در حال مذاکره برای نصب این کنتورهای جدید در سایر نقاط کشور هستیم.

وی افزود: کنتورهای قدیمی که عملکردی مکانیکی دارند، خرابی بیشتری داشته‌اند اما کنتورهای هوشمند جدید، قطعه مکانیکی ندارند و با سیگنال‌ها محاسبات را انجام می‌دهند؛ در این حالت هم احتمال خرابی بسیار پایین است و هم دقت اندازه‌گیری آنها نسبت به نمونه‌های قدیمی، بسیار بیشتر است و از راه دور نیز قابلیت خوانش و کنترل دارند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.