تاریخ انتشار : دوشنبه 9 خرداد 1401 - 5:21
کد خبر : 32231

سارق کامپیوترهای خودرو دستگیر شد

سارق کامپیوترهای خودرو دستگیر شد

طی ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ‌ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند، در این بسته خبری اخبار پلیسی روز را بخوانید.

به گزارش تیتر داغ؛ کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۵۰ قلم انواع اموال سرقتی در یافت آباد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار داشت: در پی اعلام اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله یافت آباد و تردد سارقان در این محل رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در دستور کار عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد قرار گرفت و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و مشاهده شد تردد زیادی از سارقان جهت فروش اموال سرقتی وجود دارد که در یک عملیات منسجم و ضربتی متهم را در حال خرید اجناس سرقتی دستگیر و در بررسی از محل تعداد ۵۰ قلم انواع اموال سرقتی مختلف اعم از یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، جعبه ابزار، دینام کولر، ضبط و باند خودرو، باطری موتور و خودرو و… کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و خرید و فروش اموال سرقتی از سارقان معترف که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند و کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به سوابق متهم در این خصوص و تحمل حبس در زندان در پایان خاطر نشان کرد: متهم و پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سارق کامپیوترهای خودرو در دام پلیس

سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: در پی افزایش سرقت کامپیوترهای خودرو خصوصاً خودرو ۲۰۶ در محله مرزداران رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران قرار گرفت و گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه مأموران در ساعات سرقت‌های گذشته و در نقاط جرم خیز اقدام به گشت زنی کردند افزود: یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با دو سرنشین در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده مشاهده و خودرو را زیر نظر گرفته که مشاهد کردند سرنشین خودرو پیاده شده و با ابزاری که در دست داشت اقدام به باز کردن درب موتور خودرو پارک شده کرد که سریعاً وارد عمل شده که راننده خودرو با مشاهده مأموران با سرعت متواری و متهم دیگر کنار خودرو دستگیر شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهم آلات و ادوات سرقت کشف و متهم ۳۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت کامپیوترهای خودرو خصوصاً خودرو ۲۰۶ در شمال تهران با همدستی متهم متواری شده و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیر متهم متواری شده ادامه دارد.

سارق کامپیوترهای خودرو دستگیر شد

دستگیری عامل توزیع گسترده نمک‌های غیر بهداشتی و تقلبی

سرهنگ نادر مرادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته گزارشی از فعالیت غیرمجاز فردی که در ابتدا با تبلیغ گسترده ی محصولات خود از جمله تهیه و تولید نمک‌هایی با خواص درمانی، مشتریان زیادی را از اقصی نقاط کشور جذب کرده بود و در ادامه این مشتریان نه تنها از کیفیت محصولات خریداری نموده رضایت نداشته بلکه از عدم پاسخگویی فروشنده و یا تولید کننده شاکی و نسبت به به درج آدرس‌های غیرواقعی بر روی بسته‌های نمک فروخته شده نیز مشکوک شده بودند، به این پلیس اعلام شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع مراتب در دستور ویژه تیمی از مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ قرار گرفت که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم پس از دستکاری و تغییر تاریخ تولید و انقضا بسته‌های نمک طعام و درج آدرس‌های غیر واقعی و دروغین از کارخانجات تولیدی بر روی محصولات غیرقانونی و تقلبی خود، اقدام به فروش و توزیع گسترده آن در سطح کشور می‌کرد.

مرادی در ادامه بیان داشت: مأموران پلیس پس از بررسی‌های انجام شده و اخذ مجوزهای قضائی لازم با همراهی تیمی از کارشناسان سازمان غذا و دارو به موقعیت اعلامی در جنوب تهران اعزام و موفق به کشف و شناسایی انبار مذکور شده و حدود ۶۰ بسته از نمک‌های باقی مانده و فروخته نشده را که به تازگی تهیه و بسته بندی شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و نمک‌های کشف شده نیز جهت آزمایش و بررسی بیشتر تحویل داده شد.

سرهنگ مرادی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجه با اینگونه موارد مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و در صورت داشتن پیشنهاد، تقدیر و انتقاد از عملکرد پلیس با سامانه ۱۹۷ تماس حاصل فرمایند.

کشف خودروی مسروقه با هوشمندی یگان امداد تهران

سرهنگ سلمان آدینه وند در توضیح خبر گفت: روز گذشته مأموران کشت آشکار یگان امداد پلیس تهران، در گشت زنی‌های هدفمند در محدوده نبرد به یک دستگاه خودروی سواری پراید مظنون می‌شوند که پس از استعلام مشخص می‌شود خودرو دارای سابقه سرقت بوده و به تازگی سرقت شده است.

وی افزود: راننده خودرو با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت از محل متواری و بدین ترتیب عملیات تعقیب و گریز مأموران آغاز می‌شود.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران تصریح کرد: مأموران به تعقیب خودروی مسروقه پرداخته و با استفاده از تمام علائم هشدار دهنده به راننده خودرو پراید دستور ایست دادند و در نهایت موفق شدند در یک عملیات موفق پلیسی، خودروی مسروقه را متوقف و راننده به همراه سرنشین آن را دستگیر کنند.

سرهنگ آدینه وند بیان داشت: متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقت خودرو معترف و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کلانتری ۱۳۲ نبرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده تردد خودروهای مشکوک از قبیل فاقد پلاک انتظامی، مخدوش بودن پلاک انتظامی حتماً با پلیس ۱۱۰ تماس حاصل بگیرند و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.