تاریخ انتشار : جمعه 18 شهریور 1401 - 5:25
کد خبر : 36150

سبک کشتی‌های پراُفت و خیز گذشته را تغییر دادم/ مغرور شده بودم!

سبک کشتی‌های پراُفت و خیز گذشته را تغییر دادم/ مغرور شده بودم!

آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم تیم ملی کشتی کشورمان در رقابت‌های جهانی گفت: با تغییر سبک قبلی خود در مبارزات، در یکسال گذشته به دنبال تغییر این سبک از کشتی بوده‌ام.

به گزارش تیتر داغ؛ رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریور در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود که تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به عنوان یکی از مدعیان این دوره از مسابقات، نگاه ویژه ای به تصاحب جام قهرمانی دارد.

امیرمحمد یزدانی به عنوان نایب قهرمان جهان یکی از ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی است که باید در وزن ۷۰ کیلوگرم به روی تشک برود تا به گفته خودش بتواند با کسب خوشرنگ‌ترین مدال، نماینده شایسته ای برای خانواده ورزشکارش باشد.

وی که هم اکنون در آخرین اردوی آماده سازی تیم ملی مشغول تمرین است با تاکید بر اینکه بعنوان نماینده خانواده‌ای کشتی‌گیر و کشتی دوست به رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان اعزام خواهد شد، گفت: از ۶ سالگی دوبنده کشتی بر تن کردم و از سال ۲۰۱۵ وارد تیم ملی نوجوانان شدم و سال ۲۰۱۹ نیز در رده بزرگسالان حضور یافتم. سال گذشته نیز در رقابت‌های جهانی نروژ در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفتم و صاحب مدال نقره شدم.

یزدانی در خصوص تغییر وزنش نیز گفت: یکسال زمان خوبی برای تغییر وزن بود. در قهرمانی کشور و چرخه انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلوگرم حضور پیدا کردم و برای اینکه در این وزن جا بیافتم نیاز به افزایش قدرت بدنی و میدان دیدن در وزن جدید داشتم.

آزادکار مازندرانی تیم ملی در خصوص کشتی‌های حساس و نفس‌گیر خود که با وجود برتری بر حریف گاهاً با یک اشتباه به شکست منتهی می‌شد گفت: در گذشته کشتی‌های پراُفت و خیزی می‌گرفتم، اما در یک سال گذشته به دنبال این بودم که به کلاس کشتی خود اضافه کنم. تلاش کردم ضمن کسب امتیاز از حریفان، کمتر امتیاز از دست بدهم که فکر می‌کنم عملکرد و نتایج جام یاشاردوغو نشانگر این تغییر باشد.

سبک کشتی‌های پراُفت و خیز گذشته را تغییر دادم/ مغرور شده بودم!

یزدانی که تجربه تلخی از عدم دعوت به اردوی تیم ملی را هم دارد و روزهای پر فراز و نشیبی را برای ملی پوش شدن پشت سر گذاشته، افزود: مدتی از اردوهای تیم ملی دور بودم که خوشبختانه پس از بازگشت توانستم در رقابت‌های جهانی، صاحب مدال شوم. گاهی اوقات برخی نیاز به تلنگر دارند و شاید غرور کاذب، آنها را از مسیر خود منحرف کند. برای من هم این اتفاق افتاد، اما قدردان رئیس فدراسیون کشتی هستم که باعث شد در مقطعی کوتاه در اردوها نباشم، تا بتوانم با جایگاه و موقعیتی که در آن بودم خوب فکر کنم و قدر آن را بدانم. در ادامه سعی کردم در بازگشت به اردوها از فرصت بدست آمده نهایت استفاده را ببرم.

وی ادامه داد: من مدت زمان زیادی را در اردوها بودم و شاید این حضور باعث شده بود که به خودم مغرور شوم و آن پیشرفتی که باید حاصل می‌شد، در من اتفاق نیافتد، اما خدا را شکر، الان شرایط بسیار خوب است و آماده این هستم که دوباره برای کشورم افتخارآفرین باشم.

یزدانی در مورد شرایط جسمانی و فنی خود گفت: مدتی به خاطر حضور در چرخه انتخابی تیم ملی، در اردوها نبودم و از فرصت استفاده کردم تا تمرینات پرفشار خوبی را در شهرستان جویبار انجام دادم. سپس در جام تختی و جام یاشاردوغو حضور یافتم و پس از آن نیز در اردوهای تیم ملی تمرینات خوب و منظمی انجام شده که امیدوارم حاصل زحمات کادر فنی و فدراسیون کشتی، کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی باشد.

وی در پایان به تأثیر خودباوری و اعتماد به نفس در کسب نتیجه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کشتی گیران به اعتماد به نفس و خودباوری لازم برسند که از سد هر حریفی بگذرند، می‌توانند هرسال روی سکوی جهانی باشند. بی تردید بهترین مدال‌ها را کسب می‌کنند که به نظر من حسن یزدانی در این مورد بهترین عملکرد را داشته است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.