تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 6:19
کد خبر : 33103

سدی مقابل حواشی؛ کاراته در انتظار تصمیمی قاطع

سدی مقابل حواشی؛ کاراته در انتظار تصمیمی قاطع

کاراته به عنوان یکی از رشته‌های موفق یک دهه اخیر ورزش ایران، در ماه‌های اخیر وارد حاشیه‌هایی شده که تصمیمات قاطعی را برای پایان دادن به آن می‌طلبد.

قابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته برای حضور در مسابقات آسیایی ازبکستان و بازی‌های کشورهای اسلامی، روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و مطابق انتظار با حاشیه‌هایی از جمله اعتراض چند بازیکن به تصمیمات داوری همراه شد.

در حالی که فدراسیون و کمیته داوران تصمیم گرفت برای کاهش اشتباهات داوری، به هر بازیکن حق استفاده از ۲ کارت اعتراض در طول یک مبارزه را بدهد، باز هم شاهد اعتراضات بودیم.

سدی مقابل حواشی؛ کاراته در انتظار تصمیمی قاطع

همین استفاده مکرر از سیستم بازبینی فیلم موجب شد تا روند مسابقات طولانی شود اما این مساله برای اینکه حقی از ورزشکاری خورده نشود، انجام شد. هرچند به نظر می‌رسد این روش نیز عاری از اشتباه نبود و بازهم اشتباهات داوری با وجود استفاده از این سیستم، وجود داشت.

جدای این مساله رفتار سه کاراته‌کا کمی عجیب بود چرا که آنها پس از اعلام نتیجه اعتراض سفت و سختی داشته و در نهایت از مسابقات شیکاک (اخراج) شدند.

به‌نظر می‌رسد پروسه اعتراضات به تصمیمات داوری از چندی قبل کلید خورده است و رفتار برخی کاراته‌کاها در فضای مجازی آغازی بر این مهم باشد. برخی نفرات که با وجود حضور در مسابقات متعدد نتوانستند مقام و مدال قابل ذکری را به ارمغان بیاورند، سرمربی تیم ملی و برخی مسوولان فدراسیون را مورد هدف قرار دارند تا از این طریق عرصه را بر مسوولان تنگ کرده و شاید دوباره به تیم ملی برسند.

این رفتار به نفرات جوان‌تر نیز سرایت پیدا کرده و اکنون شاهد این هستیم که اکثر کاراته‌کاها می‌خواهند شکست خود را بر گردن دیگران و به خصوص داوران و در ادامه کادر فنی بیاندازند.

شاید اگر در گذشته که این رفتارها از سوی برخی نفرات سر می‌زد، برخورد قاطعی با آن صورت می گرفت اکنون شاهد تکرار آن از سوی دیگران نبودیم.

سدی مقابل حواشی؛ کاراته در انتظار تصمیمی قاطع

به‌نظر می‌رسد برخی در تلاش برای تحت‌فشار قراردادن کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به خصوص شهرام هروی سرمربی تیم ملی هستند که در این بین وظیفه مسوولان فدراسیون دارای اهمیت زیادی است. اگر نفرات تصمیم‌گیرنده فدراسیون می‌خواهند با هروی ادامه کار بدهند نیاز است تا تصمیم قاطعی با ورزشکاران معترض (در خصوص اشتباه بودن رفتار آنان) داشته باشند تا حواشی پایان یابد و در غیر اینصورت نظرشان را به صورت علنی اعلام کنند.

کاراته رشته‌ای موفق در ادوار مختلف بوده و نباید به دست خودی‌ها وارد حاشیه شود. ورزشکاران جوان می‌بایست با تلاش و ممارست، حق خود را در تاتامی بگیرند و بدانند فضای مجازی محل مناسبی برای ارائه توانایی فنی نیست.

موفقیت‌های کاراته مردان ایران در چند سال اخیر غیر کتمان است که با تکا به اتحاد و آرامش به دست آمده و اکنون نیز باید با تصمیمات مناسب سدی برابر حواشی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.