تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 12:07
کد خبر : 107764

سرعت اینترنت ثابت ۸۰ برابر می شود

سرعت اینترنت ثابت ۸۰ برابر می شود

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سرعت ارتباطات ثابت را از ۱۲ مگابیت بر ثانیه به ۹۰۰ یا هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسانیم یعنی سرعت ۸۰ برابر می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ عیسی زارع پور با اشاره به طرح تاریخی بودن دلایل کندی اینترنت گفت: بعضی از مشکلات ارتباطی که در کشور وجود دارد برای دیروز و امروز نیست، مشکلات شبکه ۱۰ سال است که در شبکه وجود دارد به طوری که در ارتباطات ثابت در ۱۰ سال گذشته جز کشورهای آخر لیست رتبه بندی بودیم. به دلیل ریشه‌ای بودن مشکلات، کار اساسی باید برای حل آن انجام داد.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات ارتباطی ممکن است زمان ببرد افزود: اجرای پروژه‌ای مثل پروژه فیبر نوری زمان می‌خواهد. انشاالله تا پایان دولت برای همه مردم در تمام شهرها فیبر نوری را فراهم می‌کنیم و سرعت ارتباطات ثابت را از ۱۲ مگابیت بر ثانیه به ۹۰۰ یا هزار مگابیت بر ثانیه می‌رسانیم یعنی سرعت اینترنت ثابت ۸۰ برابر می‌شود که البته این موضوع زمان بر است.

زارع پور در ادامه گفت: منظور از تاریخی بودن مشکلات عدم نوسازی شبکه در گذشته مخصوصاً در دسترسی و لایه شبکه داده استان‌ها است که در واقع مربوط به شرکت مخابرات بوده است.

وی با بیان اینکه همه این موارد را به مرور حل می‌کنیم، گفت: از سوی دیگر کمیته‌ای برای بررسی اینترنت در شورای عالی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار و دلایلی استخراج شد که برخی از دلایل تاریخی است زیرا در گذشته سرمایه‌گذاری لازم برای برخی از زیر ساخت‌های شبکه در انجام نشده است. از طرفی در کمیته راهکارهای کوتاه مدت پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم و الان دو ماهی است که زمان تأخیر در شبکه ۳۰ درصد کاهش یافته است. این مسیر جاری است و هر روز برای ارتقا کیفیت شبکه در تلاش هستیم؛ ضمن آنکه برخلاف برخی گفته‌ها اصلاً موضوع مهلت دو ماهه در میان نبوده است.

به گزارش مهر، محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی و دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در هفته جاری درباره دستور رئیس جمهوری برای بررسی علل کندی شبکه و تکلیفی که در این زمینه به عهده مرکز ملی گذاشته شد، گفت: کار را شروع کرده‌ایم. در مورد کیفیت شبکه که رئیس جمهور دستور دادند خیلی فشرده پیگیری می‌شود. در برخی شاخص‌ها می‌شود تاثیراتش را دید. یک سری برنامه هم وزارت ارتباطات داده است که در حال بررسی است. امیدوارم بتوانیم کیفیت مطلوب مردم را ارائه کنیم.

منبع: مهز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.