تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 9:02
کد خبر : 34312

سرمایه گذاری در شرکت چینی برای فاکسکان دردسر شد

سرمایه گذاری در شرکت چینی برای فاکسکان دردسر شد

به گفته ۲ منبع آگاه، دولت تایوان تصمیم دارد به دلیل سرمایه گذاری غیر مجاز فاکسکان جریمه ای تا سقف ۲۵ میلیون دلار جدید تایوان (معادل ۸۳۵ هزار دلار آمریکا) برای این شرکت تعیین کند.

به گزارش تیتر داغ؛ دلیل وضع این جریمه، سرمایه گذاری شرکت مذکور در یک شرکت تراشه سازی چینی بدون دریافت تاییدیه قانونی است.

فاکسکان بزرگترین پیمانکار تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است که اکنون با سرمایه گذاری ۷۹۷ میلیون دلاری از طریق یکی از زیرمجموعه هایش به یکی از سهامداران شرکت تراشه سازی «تسینگهوا یونی گروپ» تبدیل شده است.

سرمایه گذاری فاکسکان در شرکت چینی در حالی انجام می شود که دولت تایوان با احتیاط بلندپروازی چین برای ارتقای صنعت نیمه رسانای خود را تحت نظر دارد و قانون جدیدی برای جلوگیری از سرقت فناوری تراشه از سوی چین پیشنهاد کرده است.

به گفته منبع آگاه فاکسکان قبل از سرمایه گذاری در شرکت چینی از دولت اجازه دریافت نکرده و مقامات معتقدند با این اقدام قوانین مربوط به ارتباط تایوان با چین را نقض کرده است.

رگولاتورهای تایوانی مشغول بررسی هستند تا به دلیل سرمایه گذاری کلان فاکسکان در شرکت چینی، حداکثر جریمه ممکن (۲۵ میلیون دلار جدیدتایوانی) را برای این شرکت وضع کنند.

اما به گفته یک منبع آگاه دیگر ممکن است جریمه ای بین ۵۰ هزار تا ۲۰ میلیون دلار جدید تایوانی برای فاکسکان وضع شود. درهمین راستا رگولاتورها سرمایه گذاری را بررسی می کنند و پس از دریافت درخواست فاکسکان، تصمیم خود را اعلام می کنند.

طبق اطلاعات موجود احتمال دارد مقامات سرمایه گذاری را تایید کنند. اما در صورت تایید نشدن آن، فاکسکان باید سرمایه خود را پس بگیرد.

براساس قوانین تایوان، دولت این کشور می تواند سرمایه گذاری در چین را به دلیل امنیت ملی و توسعه صنعتی ممنوع کند. شرکت های ناقض قانون به طور مکرر جریمه می شوند تا اقدامات خود را اصلاح کنند.

منبع: رویترز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.