تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1402 - 9:01
کد خبر : 98676

سفر رئیس‌جمهور تاثیر زیادی در بهبود روابط ایران و اندونزی دارد

سفر رئیس‌جمهور تاثیر زیادی در بهبود روابط ایران و اندونزی دارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سفر رئیس جمهور به اندونزی توافقات خوبی منعقد شد که تأثیر زیادی در بهبود روابط دو کشور به لحاظ تجاری دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ محسن زنگنه درباره آثار سفر رئیس جمهور به اندونزی، اطهار داشت: سفر رئیس جمهور به اندونزی تأثیر مثبتی برای دو کشور دارد و ارتباط ایران با اندونزی که بزرگترین کشور اسلامی است، برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: اندونزی از لحاظ رشد اقتصادی در بین کشورهای آسیایی کم‌نظیر و در برخی از سال‌ها بی‌نظیر بوده است. موید این مسئله آن است که زمانی که بحران سال ۲۰۱۰ در شرق آسیا رخ داد، تنها کشوری که آسیب ندید و در آن سال‌ها رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصد را تجربه کرد، اندونزی بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان اندونزی به یکی از کشورهایی تبدیل شده که بسیاری از برندهای دنیا در آنجا تولید محصول و تکنولوژی می‌کنند و تقویت ارتباط با اندونزی که در سفر رئیس جمهور به این کشور مورد تاکید قرار گرفت، می‌تواند به ما برای مقابله با تحریم‌ها کمک کند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به اندونزی توافقات خوبی منعقد شد که تأثیر زیادی در بهبود روابط دو کشور به لحاظ تجاری دارد و باعث می‌شود نقش بیگانگان در منطقه کمرنگ‌تر شود.

زنگنه تاکید کرد: اندونزی جزو آسه‌آن و گروه ۲۰ است. باید مراودات اقتصادی ایران و اندونزی افزایش پیدا کند. از آنجایی که اندونزی عضو آسه‌آن است، تقویت روابط ایران و اندونزی می‌تواند باعث شود اندونزی دروازه ارتباط بین ایران و سایر کشورهای عضو آسه‌آن شود.

وی بیان کرد: همچنین یکی از ظرفیت‌های و قابلیت‌های بسیار خوب کشور ما، صادرات خدمات فنی و مهندسی به اندونزی است که در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌های وزارت نیرو مانند مپنا توانستند پروژه‌های بسیار خوبی را در آنجا ایجاد کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.