تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 6:31
کد خبر : 91593

سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

سفیر آلمان به وزارت امور خارجه ایران احضار شد

در پی استمرار اظهارات مداخله جویانه مقامات آلمانی در قبال تحولات داخلی کشورمان و مواضع حمایت‌آمیز آنها از آشوب و اغتشاش و بی‌ثباتی در ایران، سفیر این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش تیتر داغ؛ در پی استمرار اظهارات مداخله جویانه مقامات آلمانی در قبال تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران و مواضع حمایت‌آمیز آنها از آشوب و اغتشاش و بی‌ثباتی در ایران، “هانس اودو موتسل” سفیر این کشور مقارن شب جاری به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به تداوم دخالت‌های غیر قابل قبول آلمان در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر این کشور ابلاغ و به وی تاکید شد آلمان در حالی مواضع ریاکارانه ای را علیه مقابله مشروع جمهوری اسلامی ایران بر ضد ترور و خشونت اتخاذ می‌کند که امنیت خود در قبال تحولات اخیر داخلی این کشور را خط قرمز می‌داند.

همچنین به سفیر آلمان خاطرنشان شد برخوردهای گزینشی و دوگانه مقامات آلمانی، به نحوی که اقدامات براندازانه را برای دیگران خوب و برای خود بد می‌دانند، شدیداً تأسف‌بار است.

در بخش دیگری از احضار تأکید شد کارنامه تاریک آلمان نزد مردم ایران در تجهیز صدام دیکتاتور به سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی که منجر به شهادت و جراحت هزاران شهروند بیگناه ایرانی ازجمله صدها دختر کرد ایرانی شد و نیز همراهی برلین با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران، این کشور را در جایگاه پاسخگویی به ملت ایران قرار داده و این کشور نمی‌تواند ملت ایران را برای رعایت حقوق بشر موعظه کند.

سفیر آلمان گفت مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل می‌کند.

منبعک مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.