تاریخ انتشار : شنبه 3 تیر 1402 - 12:15
کد خبر : 100267

در بازدید از بیمارستان مرکز پزشکی در مکه اعلام شد؛

سقوط از پله برقی علت اکثر شکستگی‌ها میان حجاج ایرانی

سقوط از پله برقی علت اکثر شکستگی‌ها میان حجاج ایرانی

در بازدید سرپرست حجاج ایرانی از بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه اعلام شد که از ۱۲ خرداد ماه تا دوم تیر، حدود ۶۰۰ بیمار خدمات دندانپزشکی دریافت کرده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب که در مکه مکرمه بسر می‌برد، از بخش‌های مختلف بیمارستان جدید مرکزپزشکی حج و زیارت در این شهر بازدید و با پزشکان و بیماران بستری در این مرکز درمانی گفت‌وگو کرد.

وی و همراهانش در بدو ورود به این بیمارستان مورد استقبال پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر و سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت قرار گرفتند.

در این بازدید که سید عباس حسینی رئیس سازمان حج وزیارت و چند تن از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کردند، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درخصوص بخش‌های مختلف این مرکز و تعداد بیماران بستری در آن گزارش داد و درباره انواع خدمات پزشکی و درمانی که در بیمارستان مکه، درمانگاه‌ها و مطب‌های فعال در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی ارائه می‌شود، توضیحاتی بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی دربازدید ازبخش‌های اورژانس، داروخانه، امداد و انتقال، سونوگرافی، آزمایشگاه، بستری و مطب‌های تخصصصی و دندانپزشکی از نزدیک با کادر درمانی بیمارستان مکه گفت‌وگو کرد و از تلاش آنان برای آرامش خاطر زائرانی که برای درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و همراهان همچنین در بازدید از واحد عملیات اضطراری مرکزپزشکی حج و زیارت درنشستی با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس مرکز پزشکی و کارشناسان این واحد در جریان برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای مواقع و احتمالات مختلف و ارائه خدمات درمانی در صحرای عرفات و منا در ایام تشریق قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص اقدامات صورت گرفته تأکید کرد و رئیس جمعیت هلال احمر نیز از کارشناسان این واحد خواست که هرچه سریع‌تر اطلاعات لازم را به مجموعه حج و زیارت منتقل کنند تا در اختیار مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از تلاش مسئولان و کادر مرکز پزشکی برای آماده‌سازی و راه‌اندازی آن در حج امسال و ارائه خدمات متنوع به زائران در فضایی مناسب و آرام تقدیر کرد و گفت: این مرکز و خدماتی که ارائه می‌شود بر رضایتمندی زائران اثر مثبت خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بازدید از بخش عفونی از تعداد مراجعات و علل آن سوال کرد که اورنگ ایلامی اظهار کرد: از صبح دیروز تا ساعت ۱۳ تعدادی مراجعه‌کننده داشته که اکثرشان افراد مسن و عموماً مبتلا به عفونت تنفسی بودند. سرپرست حجاج ایرانی از تیم پزشکی خواست با دقت و مراقبت بیشتر از بیماران، آن‌ها را نسبت به حضور در ایام تشریق آماده و توجیه کنند.

در واحد امداد و انتقال، علیرضا بک‌توسان مسئول این واحد با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۰ مورد انتقال از محل اسکان به بیمارستان، بازگشت به هتل و یا اعزام به بیمارستان عربستان ثبت شده است، اظهار داشت: ۸ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات به زائران پیش‌بینی شده و همراه هر آمبولانس نیز یک نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی اعزام می‌شود.

محمد مردانی متخصص ارتوپدی هم علت بیشتر مراجعات را شکستگی مچ دست، کف و انگشت کوچک پا و ضرب دیدگی عنوان کرد و گفت: سقوط از پله برقی علت اکثر شکستگی‌ها بوده است.

جلال رحمانی دندانپزشک هم با اشاره به اینکه به همراه دو تن از همکاران خود ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات به زائران آمادگی دارند، گفت: از ۱۲ خرداد ماه تا دیروز دوم تیر که این واحد راه‌اندازی شده نزدیک به ۶۰۰ بیمار خدمات دندانپزشکی دریافت کرده‌اند. سرپرست حجاج ایرانی خطاب به پزشکان این دو بخش گفت: خدماتی که به زائران ارائه می‌دهید تا آن‌ها برای انجام اعمال و مناسک حج آماده شوند شایسته تقدیراست.

در بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از انبار دارو و داروخانه بیمارستان مکه نیز دکترمرعشی به توزیع اقلام دارو در درمانگاه‌ها و بیمارستان مکه اشاره کرد و اظهار کرد: داروهای مورد نیاز بیماران به مقدار کافی تأمین شده است و حتی برخی داروهای خاص نیز تهیه و در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی سپس به بخش بستری مردان و زنان و مراقبت‌های ویژه رفت و ضمن احوال‌پرسی با بیماران بستری در این بخش‌ها، از وضعیت جسمی و بیماری‌شان جویا شد.

دو نفر از بیماران که به دلیل عفونت و بالا رفتن کراتینین خون بستری شده‌اند در گفت‌وگو با نماینده ولی فقیه از خدمات ارائه شده ابراز رضایت کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نیز برای آنان شفای عاجل از خداوند منان مسئلت و توصیه کرد که بیشتر از خود مراقبت کنند تا برای رفتن به عرفات و منا آماده شوند و ان‌شاءالله سالم به کشور بازگردند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.