تاریخ انتشار : سه شنبه 22 فروردین 1402 - 6:22
کد خبر : 96737

سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین سر از آفریقا و اروپا درآورده است

سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین سر از آفریقا و اروپا درآورده است

«واسیلی نبنزیا» تأکید کرد که تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار داده اند، اکنون در دست گروه‌های جنایتکار در اروپا و آفریقا قرار دارد.

به گزارش تیتر داغ؛ نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که روسیه مدتهاست که تلاش می‌کند تا توجه را به این واقعیت جلب کند که تأمین سلاح برای رژیم کی یف منجر به افتادن آن به دست سازمان‌های جنایتکار و تروریست‌ها می‌شود و اکنون این موضوع با اسناد و مدارک تأیید شده است.

«واسیلی نبنزیا» که روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت برای بررسی تحولات اوکراین سخن می‌گفت، افزود که مقامات پلیس اروپا به ظاهر شدن سلاح‌های ارسالی غرب برای اوکراین در کشورهای اروپایی اذعان کرده‌اند.

وی ادامه داد: سلاح‌هایی که کشورهای غربی به اوکراین عرضه می‌کنند، در سراسر جهان پخش شده است و اکنون در دست شبه‌نظامیان به‌ویژه در آفریقا قرار دارد و همه این واقعیت را در اظهارات سران کشورهای آفریقایی شنیده اند.

باید اشاره کرد که کشورهای ناتو کمک نظامی به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد یورو به اوکراین ارائه کرده اند و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی سخنانی در سوم آوریل جاری این موضوع را تأیید کرد. حجم کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین نیز بیش از ۳۵ میلیارد دلار بوده است.

منبع: روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.