تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1402 - 14:32
کد خبر : 100874

زاخاروا فاش کرد؛

سلاح‌های اهدایی غرب به اوکراین در دست معترضان فرانسوی

سلاح‌های اهدایی غرب به اوکراین در دست معترضان فرانسوی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که معترضین فرانسوی از سلاح‌هایی استفاده می کنند که غرب آنها را به کی‌یف داده است.

به گزارش تیتر داغ؛ ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که معترضین فرانسوی از سلاحهایی استفاده می کنند که غرب آنها را به کی‌یف داده است.

وی در جریان نشست خبری اعلام کرد که تسلیحات و پولی که غرب و ناتو و فرانسه به طور مستقیم برای حمایت از ملی گرایان، نازی ها و فاشیست ها در اراضی اوکراین در اختیار آنها قرار می دهد، معمولا نتایج معکوس به همراه دارد و نه تنها از کشورهایشان سر در می آورد بلکه علیه مردم خودشان استفاده می شود.

او در ادامه گفت مسکو از مقامات فرانسه می‌خواهد هرچه زودتر جریان قتل در نانتر (منطقه‌ای در حومه پاریس و محل شلیک مرگبار پلیس به نوجوان ۱۷ ساله) را مشخص کنند و اقداماتی را برای مجازات عاملان انجام دهند.

وی تاکید کرد: ما نگرانی شدید خود را از اوضاع بحرانی و افزایش بی سابقه خشونت در فرانسه اعلام می کنیم.

مقام‌های روس بارها هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌اند که تسلیحات ارائه شده به اوکراین از سوی کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس در نهایت به بازار سیاه می‌رسد و در دست تروریست‌ها و سازمان‌های جنایتکار خواهد افتاد.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های «لئوپارد»، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. تسلیحاتی که در ضدحملات اخیر اوکراین علیه روسیه نتوانسته به کی‌یف دست برتر دهد و بخش بزرگی از آن نابود شده است.

با این حال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین باز هم درخواست برای دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتر را تکرار می‌کند و مدعی است ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

منبع: العربیه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.