تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 11:43
کد خبر : 102794

ترکی:

سلامت و درمان بازنشستگان اولویت‌ جدی صندوق بازنشستگی

سلامت و درمان بازنشستگان اولویت‌ جدی صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره سلامت و درمان بازنشستگان گفت: این دغدغه پس از مسائل حقوق و معیشت، یک اولویت جدی برای صندوق است.

به گزارش تیتر داغ؛ نعمت‌الله ترکی در نشست هم‌اندیشی تعدادی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی از استان مختلف کشور افزود: نشست‌های متعددی با حضور تعدادی از کانون‌های بازنشستگی و حداقل پنج شرکت بیمه‌گر از ابتدای سال ۱۴۰۲ برای بهبود و اصلاح بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری برگزار و مباحث مختلفی مطرح شد و در نهایت با نظر خود کانون‌های بازنشستگی، طرح جدید بیمه تکمیلی مطرح شد.

ترکی تصریح کرد: تلاش و هدف ما جمع شدن و یکپارچه شدن خدمات بیمه تکمیلی بود تا از سرگردانی و هزینه‌های مضاعف و پراکنده در حوزه درمانی بازنشستگان جلوگیری شده و حداقل خدمات یکپارچه و مشخصی به بازنشستگان ارائه شود.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی همچنان آمادگی دارد تا در صورت موافقت بازنشستگان و افزایش سهم بیمه‌پردازی این خدمت را ارتقا دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از نظر و تجربه بازنشستگان و رؤسای کانون‌های بازنشستگی، گفت: فلسفه نشست‌های هم فکری که در این مدت بارها و بارها تکرار شده و همچنین سفرهای استانی و نشست با کانون‌های بازنشستگی در استان‌ها، استفاده از دیدگاه‌ها و تجربه‌های بازنشستگان و رؤسای کانون‌ها است.

ترکی در پاسخ به نظر یکی از رؤسای کانون‌های بازنشستگی درباره حذف مواvد مرتبط با بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق، ضمن تماس تلفنی و ارتباط زنده با «مهدی عیسی‌زاده» نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این نشست، از وی و سایر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون تلفیق خواست تا با مطالبات بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده بود، موافقت کرده و از دغدغه‌ها و مشکلات این افراد بکاهند.

ترکی برنامه هفتم توسعه و احکام آن را فرصتی مناسب برای پیگیری مطالبات و نیازهای بازنشستگان در حوزه حقوق و معیشت و درمان دانست و گفت: همه ما باید در کنار هم این مسائل را پیگیری و دنبال کنیم. مدیران صندوق بارها و بارها مسائل مرتبط با همسان سازی، ماده ۸۵ قانون خدمات کشوری، بیمه درمان و سلامت پایه و معیشت بازنشستگان را از طریق سازمان برنامه و بودجه و مجلس پیگیری کرده‌اند که این پیگیری‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

در این نشست که با حضور تعداد زیادی از رؤسای کانون بازنشستگی از استان‌های مختلف کشور، مدیرعامل و معاونان امور فنی و بازنشستگی و توسعه مدیریت و منابع، تعدادی از مدیران و کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل و معاون شرکت ایرانگردی و جهانگردی، مدیرعامل بیمه ملت، قائم مقام و معاون درمان آتیه سازان حافظ و مدیرعامل شرکت سفر کارت برگزار شد، ضمن بررسی مهمترین مشکلات و مطالبات بازنشستگان کشوری درباره طرح‌های بیمه تکمیلی درمان، کارت خدمات رفاهی بازنشستگان، طرح‌های سفر و گردشگری بحث و تبادل نظر شد؛ ضمن اینکه این نشست چند مصوبه مهم داشت.

همچنین ضمن بررسی مهمترین مشکلات و مطالبات بازنشستگان کشوری درباره طرح‌های بیمه تکمیلی درمان، کارت خدمات رفاهی بازنشستگان، طرح‌های سفر و گردشگری بحث و تبادل نظر شد.

منبع: صندوق بازنشستگی کشوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.