تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 9:58
کد خبر : 17474

سناتور‌های آمریکایی اقدام بایدن برای توقف پروژه نورد استریم را خواستار شدند

سناتور‌های آمریکایی اقدام بایدن برای توقف پروژه نورد استریم را خواستار شدند

دو سناتور آمریکایی به رئیس‌جمهور آمریکا درباره وابستگی اروپا به روسیه در صورت اجرایی شدن کامل پروژه خطوط لوله نورد استریم ۲ هشدار دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ دو سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به جو بایدن درباره تبعات ادامه پروژه خطوط لوله گازی نورد استریم ۲ هشدار دادند و توقف این پروژه را خواستار شدند.

سناتور جیم رایش و ژان شاهین روز جمعه طی یادداشتی از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا قانون حفاظت از امنیت اروپا (PEESA) را به طور کامل اجرا کند. در مصوبه مذکور مسکو متهم است که از خطوط انتقال انرژی برای ایجاد وابستگی دیگر کشور‌ها به انرژی روسیه بهره گیری می‌کند.

ریش، از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی سنا و شاهین، سناتور ایالت نیوهمپشایر در نامه خود خطاب به رئیس جمهور آمریکا با استناد به گزارش‌های رسانه‌ای نوشتند: دولت آلمان پیشنهادی را ارائه کرده که بر مبنای آن آمریکا را ملزم به نادیده گرفتن مجازات‌های قانونی می‌کند. این مسئله موجب نگرانی ما شده است.

در این یادداشت ادعا شده است که خط لوله گاز روسیه که به آلمان می‌رود یک ابزار جدید و ژئوپلیتیکی قدرتمند برای روسیه است که به این کشور امکان می‌دهد اوکراین، اسلواکی و سایر کشور‌ها را از درآمد‌های بخش انرژی محروم کند. با این حال هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هشدار داد از بین بردن پروژه خط لوله نورد استریم ۲ سبب می‌شود روسیه به تعهدات خود در قبال اروپای غربی عمل نکند.

حدود یک سال پیش کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد. حالا ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.