تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 4:42
کد خبر : 18197

سنجش عملکرد آموزشی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان

سنجش عملکرد آموزشی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش بنیان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: شرکت‌های دانش بنیان بهترین ملاک برای سنجش عملکرد آموزشی و علمی دانشگاه‌ها خواهند بود.

به گزارش تیتر داغ؛ ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ، درباره اهمیت حمایت دانشگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها وارد نسل جدیدی شده اند و صرفا نقش آموزشی ندارند بلکه باید به رفع نیاز‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه بپردازند. به همین خاطر  دانشگاه‌ها باید با نهاد‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در ارتباط باشند.

او افزود: هرچند تولید علم و دانش از وظایف اصلی دانشگا‌هاست اما اثرات و پیامد‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در رفع نیاز‌های کشور بسیار حائز اهمیت بوده و دانشگاه‌ها از نظر اینکه چه تاثیراتی را در توسعه جامعه، صنعت، اشتغال زایی و تولید علم و دانش دارند مورد توجه قرار می‌گیرند. به همین خاطر امروزه کیفیت آموزش عالی براساس میزان رفع نیاز‌های جامعه به وسیله دانشگاه‌ها سنجیده می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان نمونه بارز تولید علم و دانش توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند و به همین علت این دسته از شرکت‌ها برای دانشگا‌ها حائزاهمیت بوده اند، زیرا شرکت‌های دانش بنیان بهترین ملاک برای سنجش عملکرد آموزشی و علمی دانشگاه‌ها خواهند بود.

صالحی عمران گفت: روسای دانشگاه‌ها و سیاست گذاران آموزشی نباید مانند سابق بر این باور باشند که دانشگاه صرفا مکانی برای درس خواندن و در نهایت مدرک گرفتن است بلکه دانشجویان باید به تولید علم و دانش فکر کنند که این کار تنها با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر خواهد بود.

او درباره ارائه تسهیلات دانشگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: متاسفانه با بودجه‌ای که برای آموزش عالی در نظر گرفته می‌شود خدمات زیادی را نمی‌توان به شرکت‌های دانش بنیان ارئه داد اما خوشبختانه با حضور حوزه‌های پژوهشی و  مراکز رشد در وزارت علوم، بودجه کلان معاونت علمی و فناوری و صندوق رشد و شکوفایی و در نهایت امضا تفاهم نامه‌های دانشگاه با این حوزه‌ها حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به خوبی انجام می‌ شود.

صالحی عمران گفت: متاسفانه اکثر دانشگاه‌ها برای حمایت از شرکت های دانش بنیان بودجه لازم را ندارند و باید  برای حمایت از این شرکت ها از دیگر حوزه‌ها استفاده شود که معمولا از بودجه‌های پژوهشی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.