تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 6:31
کد خبر : 33450

سند مالکیت حرم رضوی صادر شد/ صدور اسناد رودخانه ها

سند مالکیت حرم رضوی صادر شد/ صدور اسناد رودخانه ها

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از صدور اسناد مالکیت مربوط به حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ حسن بابایی، در همایش ملی ایده‌های تحول آفرین ثبتی که با حضور جمعی از مسئولان قضائی برگزار شد، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان ثبتی و با تشکیل قرارگاه جهادی شهید سلیمانی در همه استان‌ها اسناد کاداستری را برای ۹۶ درصد اراضی صادر کرده است. و در دو ماه آینده ۴ درصد عرصه‌های ملی صاحب اسناد حد نگاری می‌شوند.

وی ادامه داد: تکلیف ما بر برنامه ششم توسعه ۱۱۰ میلیون هکتار بود و ما امروز ۲۰ میلیون هکتار بیش از برنامه سند صادر کردیم. برای بیش از ۵۰ درصد شهرها و روستاها سند حد نگاری صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور سند مالکیت حرم مطهری رضوی و استان قدس و حریم مطهر حضرت معصومه از اقدامات این سازمان است. در همین رابطه صدور اسناد آستان قدس برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی این سازمان و برای ۲۵۱ هکتار از اراضی مربوط به تولیت حضرت فاطمه معصومه صادر شده است.

بابایی ادامه داد: صدور ستد مالکیت بستر رودخانه‌ها از جمله دز و کارون به مساحت بیش از ۸۴ هزار هکتار، صدور سند مالکیت برخی تالاب‌ها، صدور سند ۸ جزیره هرمزگان و منطقه آزاد کیش از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد است.

این مقام قضائی تصریح کرد: همچنین صدور اسناد مالکیت اراضی ساحلی شمال و جنوب و همچنین دریاچه ارومیه به مساحت بالغ بر ۱۳۰۰۰۰۰ هکتار را در دستور کار داشتیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد ادامه داد: در سه ماه اخیر ۲۷ میلیون و ۹۸۳ هزار مورد خدمت الکترونیکی ارائه شده است که رشد ۵۰ درصدی داشته است.

وی با بیان ثبت اسناد در حوزه الکترونیک قدم‌های مثبتی برداشتیم گفت: بیش از ۲۵ سامانه تخصصی و ۱۳ سامانه عمومی راه اندازی کردیم

بابایی افزود: در سه ماه اخیر ۸۷۷ هزار و ۸۹۶ فقره سند مالکیت صادر که در مدت مشابه رشد ۱۳ درصدی داشتیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.