تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1400 - 8:22
کد خبر : 21022

سه‌گانه نجفی، حمید صفت و تبعه چینی / پرونده متهمان جنجالی در چه وضعیتی قرار دارد؟

سه‌گانه نجفی، حمید صفت و تبعه چینی / پرونده متهمان جنجالی در چه وضعیتی قرار دارد؟

آخرین وضعیت ۳ متهم جنجالی در گفتگو با وکلایشان تشریح شد.

به گزارش تیتر داغ؛ قتل و برخی جرایم مثل سوءاستفاده از دختران سال‌هاست در صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها جا خوش کرده و گاهی برخی از آن‌ها به دلیل نحوه ارتکاب جرم، شخصیت مرتکب یا قربانی جنجالی می‌شوند؛ جنجالی که تا چند روز فضای رسانه‌ای جامعه را با خود همراه می‌کند و ناگهان فراموش می‌شود. محمدعلی نجفی (شهردار اسبق تهران)، حمیدرضا صفت (خواننده رپ) و تبعه چینی سه متهمی هستند که پرونده‌شان در رسانه‌ها جنجال به‌پا کردند. برای بررسی آخرین وضعیت این سه متهم سراغ وکلای آن‌ها رفته و آخرین وضعیت پرونده‌شان را مرور کرده‌ایم.

شهردار در انتظار آزادی مشروط

ظهر هفتم خرداد ۹۸، نام محمدعلی نجفی، سیاستمدار کهنه‌کار و شهردار پیشین تهران با ماجرای قتل همسر دومش در فضای مجازی جنجالی شد. محمدعلی و میترا که چند ماه قبل با خبر ازدواج خود و عکس‌هایشان جنجالی شده بودند این‌بار در نقش قاتل و مقتول خبرساز شدند. نجفی در حمام خانه با شلیک گلوله همسرش را کشت و با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد، اما توانست رضایت اولیای دم را کسب کند و پس از رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شش‌سال‌ونیم حبس محکوم شد.

حمیدرضا گودرزی، وکیل نجفی دیروز درباره آخرین وضعیت موکلش گفت: موکلم ابتدای امسال به مرخصی نوروزی آمد که یک روز بعد تب‌و‌لرز کرد و تست کرونا داد و نتیجه آن مثبت شد. در تعطیلات در قرنطینه بود که ۱۸ فروردین بعد از بهبود حالش و منفی شدن نتیجه آزمایش به زندان بازگشت. بر اساس رای دادگاه، نجفی به شش‌سال‌ونیم حبس محکوم شد که با اجرای قانون کاهش حبس میزان حبس در شعبه دهم دادگاه کیفری به پنج سال کاهش پیدا کرد. بر اساس قانون، اگر محکومی یک‌سوم زمان محکومیت خود را سپری کند، می‌تواند تقاضای آزادی مشروط داشته باشد. موکلم تا به حال ۲۴ ماه حبس تحمل کرده که از یک‌سوم بیشتر است. ما درخواست آزادی مشروط را مطرح کرده‌ایم که زندان با آن موافقت‌کرده و در انتظار نظر دادستان هستیم. در صورت موافقت دادستان، پرونده برای تصمیم‌گیری به شعبه صادرکننده حکم می‌رود.

وی افزود: موکلم در زندان اوین در حال سپری کردن دوره حبس است. او به بیماری قلبی، دیابت و سرطان پروستات مبتلاست. امیدواریم زودتر با درخواست آزادی مشروط موکلم موافقت شود تا بیرون از زندان به درمانش ادامه دهد.

خواننده رپ در انتظار محاکمه

حمید صفت با سبک خاص آهنگ‌هایش به خواننده محبوب برخی جوانان تبدیل شده بود که دستگیری او در آخرین روز‌های مرداد سال ۹۶ این خواننده را به چهره‌ای جنجالی تبدیل کرد. او متهم به قتل همسر مادرش شده بود. اسفند سال‌گذشته، حمیدرضا در دادگاه کیفری محاکمه و در آخرین جلسه دادگاه بازداشت شد. قضات دادگاه پس از بررسی پرونده‌اش او را به قصاص محکوم کردند که با اعتراض او و وکلایش به این حکم، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شد.

دکتر ایوب میلکی، یکی از وکلای حمید صفت در خصوص آخرین وضعیت موکلش گفت: پس از صدور حکم قصاص برای موکل در مرحله بدوی، با پذیرش وکالت حمیدرضا در مرحله فرجام‌خواهی و در تعامل و همفکری کامل با همکارم حسین شاهرخی، به اتفاق از حکم صادره فرجام‌خواهی کردیم که قضات دیوان‌عالی کشور با بررسی حکم و پذیرش اعتراض و دفاعیات مطرح‌شده، آن را نقض کرده و برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض ارسال کردند. پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده و قرار است اوایل مردادماه جلسه رسیدگی برگزار شود.

وی درباره وضعیت موکلش هم گفت: حمید درحال‌حاضر تحت قرار تامین بوده و در زندان شرایط روحی مناسبی دارد.این وکیل دادگستری در پایان در خصوص نقش مادر حمید در پرونده گفت: بر اساس رای قطعی صادره، مادر حمید تبرئه شده و پرونده دراین‌باره مختومه شده است.

تبعه چینی در زندان

انتشار عکس‌هایش در کنار دختران ایرانی، او را به چهره‌ای جنجالی در فضای مجازی تبدیل کرد. خیلی زود مشخص شد تبعه چین است و در ایران حضور دارد. با افزایش واکنش‌ها به این ماجرا و بر اساس گفته دادستان کاشان، با شکایت شاکی خصوصی، برای متهم در دادسرای ارشاد تهران پرونده‌ای تشکیل شد و او تحت تعقیب قرار گرفت و در عوارضی کاشان دستگیر شد.

 

مهدی عزیززاده، وکیل تبعه چینی درباره آخرین وضعیت موکلانش در این پرونده اظهار کرد: پرونده در شعبه بازپرسی است و موکلانم با قرار قانونی به زندان منتقل شده و در زندان هستند. رسیدگی به پرونده موکلانم طبق قانون آیین دادرسی کیفری در جریان است و به دلیل این‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است نمی‌توانم درباره آن اطلاع‌رسانی بیشتری کنم. درحالی‌که در این پرونده فقط از تبعه چینی نام برده شده، وکیل او اشاره به موکلان دارد و مشخص نیست دیگر متهم پرونده کیست و چه نقشی در ماجرا داشته است.

این وکیل دادگستری با اشاره به این‌که هنوز کیفرخواست متهمان صادر نشده، از رسانه‌ها گلایه کرد و گفت: بر اساس قانون متهم حقوقی دارد و با توجه به این‌که پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است رسانه‌ها نباید عکس او را بدون پوشش منتشر کنند و اگر این رویه ادامه داشته باشد، حق پیگیری قضایی برای موکلم وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.