تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 11:20
کد خبر : 107066

پس‌لرزه‌های طوفان الاقصی؛

سه وزیر کابینه نتانیاهو در پی استعفا/ قطعنامه آمریکا درباره غزه

سه وزیر کابینه نتانیاهو در پی استعفا/ قطعنامه آمریکا درباره غزه

در حالی که سه وزیر کابینه رژیم صهیونیستی در ارتباط با تحولات نبرد طوفان الاقصی در پی استعفا هستند، منابع دیپلماتیک از آماده شدن قطعنامه اصلاح شده آمریکا برای حمایت از تل آویو خبر دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دست‌کم سه وزیر کابینه نتانیاهو در ارتباط با تحولات مربوط به نبرد طوفان الاقصی در پی استعفا هستند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این سه وزیر صهیونیست که اسمی از آنها برده نشده است، به دنبال استعفا هستند تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر را مجبور کنند مسؤولیت شکست حمله هفتم اکتبر حماس را بپذیرد.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: صداهایی شنیده می‌شود درباره اینکه نتانیاهو به دلایل ویژه از ورود به غزه می‌ترسد و همچنین از پیچیده شدن اوضاع در جبهه شمال نیز هراس دارد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره اعلام کرد که به پیش‌نویس قطعنامه اصلاح شده آمریکا دست یافته است که پایبندی همه اعضای شورای امنیت را به قوانین بین المللی در واکنش به حملات ضروری می‌داند.

پیش‌نویس قطعنامه اصلاح شده آمریکا در عین حال بر حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود به صورت فردی یا جمعی تأکید می‌کند.‌

واشنگتن در این قطعنامه همچنین ادامه حمایت از تلاش‌های بین المللی را برای ارسال کاروان کمک‌های اولیه به غزه خواستار شده و از تلاش‌های همه کشورها از جمله قطر برای آزادی دو گروگان آمریکایی از دست حماس قدردانی کرده است.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط همه اسیران دربند مقاومت در غزه شده و از همه کشورها و سازمان‌ها می‌خواهد تا برای جلوگیری از تشدید خشونت‌ها در غزه و گسترش دامنه درگیری به مناطق دیگر تلاش کنند.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.