تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 12:08
کد خبر : 104371

سوءاستفاده مجرمین سایبری از ایام اربعین

سوءاستفاده مجرمین سایبری از ایام اربعین

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از انواع شگردهای کلاهبرداری با سوءاستفاده از راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ علی محمد رجبی گفت: متأسفانه مجرمین سایبری از مناسبت‌ها سوءاستفاده می‌کنند و اربعین نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از شگردهای این افراد، درخواست‌های قرض جعلی است، در این روش افراد با حساب کاربری شخصی که هک شده است، به آشنایان او پیام داده و درخواستی مبنی بر قرض گرفتن پول می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از شگردهای افراد کلاهبردار این است که شخص در فضای مجازی عکسی می‌گذارند و در حالی که ادعای به مشکل خوردن در مسیر پیاده‌روی را دارند، درخواست کمک می‌کنند. یا بعضاً سودجویان خود را به جای موکب‌داران جا می‌زنند و ادعا می‌کنند که برای آماده‌سازی برخی امکانات در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند. لذا توصیه می‌شود که مردم در این زمینه دقت و احتیاط کافی را داشته باشند.

رجبی اظهار کرد: در سایت‌های تبلیغاتی بعضاً افراد آگهی کرایه خودرو در مسیر تهران تا مهران را می‌دهد و به این بهانه مبلغی را از اشخاص دریافت می‌کنند. همچنین فروش تجهیزات سفر کربلا و دریافت بیعانه برای آن از دیگر روش‌های رایج کلاهبرداری در این مدت است.

وی ادامه داد: در رابطه با دستگاه‌های کارت خوان باید این نکته را در نظر داشت که دستگاهی به نام اسکیمر با قابلیت ایجاد کپی از کارت بانکی وجود دارد. به این شکل افراد می‌توانند به راحتی با در اختیار داشتن رمز کارت، اقدام به تخلیه حساب کنند. لذا توصیه می‌شود که عزیزان همیشه خودشان کارت را بکشند و رمز را شخصاً وارد کنند.

رجبی افزود: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک همچنان مشکل‌ساز بوده و منجر به هک‌های متعدد می‌شود. این پیامک‌ها به شیوه‌های مختلف از جمله ادعای اهدای اینترنت رایگان ویژه اربعین یا دریافت گذرنامه، افراد را تشویق می‌کنند که وارد یک لینک شوند و به این طریق تلفن همراه وی را هک می‌کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.