تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 9:55
کد خبر : 15664

سپردن سکان کاخ سفید به پنس، حربه احتمالی ترامپ برای نجات خود از توفان رسوایی‌هایش

سپردن سکان کاخ سفید به پنس، حربه احتمالی ترامپ برای نجات خود از توفان رسوایی‌هایش

دادستان کل نیویورک پیش‌بینی کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای فرار از تبعات پرونده‌های قطور رسوایی خود، به حربه عفو از سوی معاونش متوسل می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛  دادستان کل نیویورک پیش بینی کرد دونالد ترامپ از حربه کناره گیری و سپس عفو از سوی معاون خود متوسل خواهد شد.

لتیتیا جیمز روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی گفت: او (ترامپ) می‌تواند به صورت پیشگیرانه اطرافیانش را عفو کند و اکثر قریب به اتفاق کارشناسان حقوقی می‌گویند او قادر به عفو خود نخواهد بود؛ بنابراین او می‌تواند از قدرت کناره گیری کند و سپس از مایک پنس، معاون خود بخواهد او را مورد عفو قرار دهد.

دادستان کل نیویورک افزود: گمان می‌کنم که ترامپ در زمان باقی مانده تا پایان ریاست جمهوری خود با توسل به قانون عفو از سوی پنس، خود را نجات خواهد داد.

شایان ذکر است، بر اساس قانون آمریکا در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور در هر صورتی قادر به اداره کشور نباشد، معاون او در سمت ریاست‌جمهوری قرار خواهد گرفت.

نظر به پرونده‌های بی شمار حقوقی علیه ترامپ، ریاست جمهوری او با فاجعه وحشتناک تری پایان می‌یابد. رئیس جمهور فعلی آمریکا خود بهتر از هر کسی از این حقیقت آگاه است که رفتن از کاخ سفید با پایان خطرناکی برای او توام خواهد بود.

رئیس جمهور فعلی آمریکا در ۴ سال گذشته توانسته از معرکه رسوایی چندین اتهام جنسی، ۴ هزار پرونده قضایی، ۶ ورشکستگی، دو طلاق و یک استیضاح جان سالم بدر برد، هر چند کمتر کسی با چنین پرونده قطور رسوایی توانسته با مکر و حیله از تبعات آن در امان بماند. ترامپ برغم انکار، هراس همیشگی ناشی از به پایان رسیدن چنین خوش شانسی را به دوش می‌کشد.

حتی در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدیدات حقوقی زیادی گریبان گیر او می‌شد. در حال حاضر دو تحقیق حقوقی در ارتباط با فعالیت‌های تجاری غیر قانونی ترامپ زیر دست دادستان منهتن و دادستان کل نیویورک قرار دارد. حوزه قضایی این کیفرخواست‌ها از قلمرو فدرال خارج است در نتیجه اگر به محکومیت ختم شود، حتی با وجود رئیس جمهور بودن ترامپ، او شامل عفو ریاست جمهوری نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.