تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 13:56
کد خبر : 105870

سیارتو: به لطف گاز روسیه آماده مقابله با سرمای زمستان هستیم

سیارتو: به لطف گاز روسیه آماده مقابله با سرمای زمستان هستیم

وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد که این کشور از طریق همکاری منطقی با روسیه و تضمین انتقال منابع انرژی به خوبی خود را برای فصل زمستان آماده کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان در سخنانی اعلام کرد که تامین انرژی در این کشور از امنیت برخوردار است؛ زیرا مجارستان توانسته بر اساس عقل سلیم، همکاری خود با روسیه را حفظ کند.

سیارتو با اشاره به وعده لاوروف به خود گفت: همکارم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با من تاکید کرد که روسیه و شرکت‌های روسی به اجرای تعهدات قراردادی خود پایبند هستند و حجم گازی که مورد توافق قرار گرفته است را به مجارستان صادر خواهند کرد.

وزیر خارجه مجارستان با اشاره به سطح آمادگی مناسب مجارستان برای ورود به فصل زمستان تصریح کرد: حجم فعالیت در مخازن گاز مجارستان از متوسط اروپا بسیار بالاتر است.

سیارتو در ادامه سخنان خود گفت: انتقال مداوم منابع انرژی، تامین انرژی کشور در فصل زمستان را تضمین می‌کند.

وزیر خارجه مجارستان پیشتر اعلام کرده بود که سیزدهم ماه میلادی جاری طی هفته انرژی در مسکو با الکساندر نوواک، معاون نخست‌وزیر روسیه دیدار و مسائل مرتبط با همکاری میان ۲ کشور در حوزه انرژی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

سیارتو گفته در جریان دیدار خود از مسکو قصد ندارد قرارداد جدیدی را با طرف روسی به امضا برساند، زیرا قراردادهای درازمدتی که پیشتر به امضا رسیده همچنان معتبر و در حال اجرا هستند.

منبع:  روسیا الیوم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.