تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 7:30
کد خبر : 23451

سید ابراهیم رئیسی دارای روحیه تعاملی خوبی است/ از عنوان دولت در سایه در ادبیات سیاسی ایران خاطرات خوبی وجود ندارد

سید ابراهیم رئیسی دارای روحیه تعاملی خوبی است/ از عنوان دولت در سایه در ادبیات سیاسی ایران خاطرات خوبی وجود ندارد

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: احزاب از دولت نقد منصفانه داشته باشند، راهکار ارائه دهند و انتظارات را مدیریت کنند.

به گزارش تیتر داغ؛   محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، درباره چگونگی کمک احزاب به دولت جدید گفت: در ابتدا احزاب حامی دولت نباید سهم خواهی کنند، سایر احزاب نقد منصفانه داشته باشند، راهکار ارائه دهند ، انتظارات را مدیریت کنند که فراتر از ظرفیت دولت نباشد و پمپاژ یاس در جامعه نداشته باشند، زیرا یاس مهم‌ترین عامل آتشفشان خشم است.

او درپاسخ به اینکه آیا روحیه دولت مشورت پذیر است؟ گفت: معتقدم که رئیسی خودش دارای روحیه خوبی در زمینه تعامل خواهد بود، به خصوص که همین خط ارتباطی که با نخبگان برقرار کرده  نشان این است که تمایل دارد تا از دیدگاه نخبگان جامعه بهره مند باشد.

وکیلی افزود: اما اینکه در کل دولت چقدر این روحیه تعامل وجود داشته باشد من نمی دانم، زیرا چندان با روحیه افرادی که انتخاب شده اند آشنا نیستم، اما خود آقای رئیسی از روحیه انتقاد پذیری خوبی بهره مند است و تلاشش هم دست کم در این گام های ابتدایی این بوده که در پی شنیدن صدای نخبگان جامعه باشد.

تعابیر خوبی از عنوان دولت در سایه وجود ندارد

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، با اشاره به تشکیل دولت سایه توسط احزاب به عنوان بازوی کمکی دولت بیان کرد: حقیقت این است که از عنوان دولت در سایه در ادبیات سیاسی ایران خاطرات خوبی وجود ندارد و تعابیر خوبی از این واژه نمی‌شود، عنوان دولت در سایه عنوانی است که همواره نسبت به آن اعتراض بوده، اما این موضوع که احزاب همواره موضوعات مختلف را رصد کنند و به صورت منسجم فعالیت ها را زیر ذره بین داشته و رسانه ها تشویق شوند به نقد اقدام بسیار به جایی است. من حتی پیشنهادم به آقای رئیسی این است که جایزه ای برای برترین  انتقاد در نظر بگیرد.

وی در تشریح این موضوع بیان کرد: گروه های سیاسی در گفتمان عمومی جامعه همواره ملت را از عنوان «دولت در سایه» ترسانده اند و به همین دلیل گاردی نسبت به این موضوع وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.