تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 - 11:17
کد خبر : 14976

شبیه‌سازی انواع جراحی‌‌ها به کمک یک سیستم هوشمند برای اولین بار در کشور

شبیه‌سازی انواع جراحی‌‌ها به کمک یک سیستم هوشمند برای اولین بار در کشور

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به طراحی سیستم هوشمندی شده‌ایم که شرایط انواع جراحی‌ها را شبیه سازی می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛سعید بیات مدیرعامل شرکت دانش بنیان ، اظهار کرد: سیستم هوشمند دستیار جراح  برای اولین بار در ایران، با همکاری اساتید بنام دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و ساخته شده است. این سیستم در زمینه عملیاتی این امکان را برای جراح ایجاد می کند تا تنها با فرامین صوتی و حرکتی، تصاویر پزشکی مانند CT-Scan و MRI را بصورت دو و سه بعدی مشاهده کند.

بیات درباره ویژگی های این محصول گفت: سیستم هوشمند دستیار جراح امکان نمایش اجزای مختلف مانند عروق حاصل از تصویربرداری سی تی آنژیو و ام آر آنژیو، فیبر‌های عصبی حاصل از تصویربرداری DTI، نواحی فعالیت مغزی حاصل از تصویربرداری fMRI و ضایعات فضاگیر را به صورت مجزا داراست. علاوه بر آن نرم افزار طراحی شده در این محصول امکان چرخش سه بعدی تصویر، نمایش برش‌های مختلف با زوایای انتخابی توسط کاربر و نمایش محل برش توسط جراح را فراهم کرده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد:  این فناوری می تواند شرایط جراحی های مختلف از جمله جراحی های مغز و اعصاب، ارتوپدی و عمومی را شبیه سازی کند؛ لذا کاربرد بسیار ارزنده ای در طراحی پلن جراحی خواهد داشت. همچنین به عنوان یک محصول فناورانه داخلی، قابل ارائه در سیستم های آموزش پزشکی در مراکز علوم پزشکی کشور به ویژه بخش های مختلف جراحی است.

او افزود: یادگیری شرایط جراحی و بررسی سه بعدی اجزا و ارگان‌های مختلف به ویژه در شرایط وجود ضایعات فضاگیر برای دستیاران جراح با استفاده از این محصول امکان پذیر است. بنابراین استفاده از این محصول در آموزش دستیاران جراحی می تواند کمک شایانی به افزایش توانایی و بازدهی آن‌ها داشته باشد. علاوه بر این محصول قادر خواهد بود در تمامی سیستم‌های علوم پایه پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری که نیاز به یادگیری آناتومی مقطعی و تصویربرداری دارند توانایی درک سه بعدی دانشجویان را ارتقا دهد.

بیات با اشاره به بومی سازی سیستم هوشمند دستیار جراح گفت: شرکت ما موفق شد، برای اولین بار در ایران تکنولوژی پردازش تصاویر پزشکی را بومی سازی کند؛ چراکه این موفقیت باعث شد تا بتوانیم بدون استفاده از ماژول های پردازش تصاویر پزشکی که توسط شرکت های غربی توسعه پیدا کرده اند، انواع نیاز‌های جامعه پزشکی در این حوزه را پاسخ دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره بازار فروش این محصول عنوان کرد: اگرچه هدف اصلی شرکت ما صادرات دستیار هوشمند جراح به عنوان یک محصول فناورانه ی ایرانی است، اما تحریم ها باعث شد تا اغلب کشور‌ها از خرید این محصول که با نام کشور ایران به بازار عرضه می شود خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.