تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 7:01
کد خبر : 33739

شتابدهنده تخصصی در حوزه فناوری نانو راه‌اندازی می‌شود

شتابدهنده تخصصی در حوزه فناوری نانو راه‌اندازی می‌شود

ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد با انعقاد تفاهم نامه ای، شتابدهنده تخصصی در حوزه فناوری نانو راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ بر اساس توافق نامه بین ستاد توسعه فناوری نانو و یک هولدینگ، شتابدهنده حوزه نانوتکنولوژی راه اندازی می شود.

هدف این شتابدهنده، حمایت از استارت‌آپ‌هایی است که تحت حمایت برنامه‌هایی نظیر نانومچ و نانواستارت‌آپ هستند تا بتوانند با کمک این شتابدهنده ارتقاء پیدا کنند و به سطحی مناسب برای سرمایه‌گذاری برسند.

این شتابدهنده رسما فعالیت خود را از تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌کند و پذیرای تمامی فناوران و محققانی است که در حوزه فناوری نانو، سابقه فعالیت فناورانه و تولید نمونه اولیه را داشته‌اند.

حمایت‌های مالی این شتابدهنده تخصصی در محدوده سرمایه بذری قرار می‌گیرد و مخاطبان شتابدهنده کلیه فناوران و کارآفرینانی هستند که با سرمایه شخصی یا حمایت‌های ستاد نانو (و سایر نهادهای حمایتی) تا مرحله ساخت نمونه اولیه یا MVP (سطح فناوری ۳ تا ۵) پیشرفت داشته‌اند و در حال حاضر به دنبال رفع نیازهای مالی خود در ادامه مسیر تجاری‌سازی هستند.

وجود این همکاری از طرفی ریسک‌های سرمایه‌گذار را کاهش داده و از طرف دیگر مدل مالی و درآمدی شتابدهنده‌ها را قابل قبول می‌ کند. همکاری‌های شکل‌گرفته در قالب این قرارداد بیش از پیش به نانوفناوران کمک می‌کند تا از مراحل اولیه تجاری‌سازی تا مراحل پایانی آن با بازیگران و ذی‌نفعان اکوسیستم نوآوری تعامل سازنده‌ای داشته باشند و در مسیری هموار، محصولات خود را به بازار کشور عرضه کنند.

منبع: ستاد توسعه فناوری نانو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.