تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 11:19
کد خبر : 101385

شرایط دختر جنجالی سنگنوردی ایران برای اعزام به بازی‌های آسیایی

شرایط دختر جنجالی سنگنوردی ایران برای اعزام به بازی‌های آسیایی

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه در مورابطه با الناز رکابی و حواشی یک سال پیش بود برخورد دور از انتظاری نشد، در مورد اعزام وی به بازی های آسیایی توضیح داد.

به گزارش تیتر داغ؛ الناز رکابی از مطرح ترین سنگنوردان ایران در ماده بولدرینگ است که قهرمانی کاپ ۲۰۱۷ آسیا را هم در کارنامه دارد. این ملی پوش سنگنوردی ایران از مهرماه سال گذشته به واسطه چگونگی حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، حواشی زیادی پیرامون خود و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایجاد کرد.

البته با وجود ایجاد این حواشی، الناز رکابی پس از مدتی به فهرست اعزام های فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی بازگشت و طی یک سال گذشته در رویدادهای بین المللی شرکت کرد. نام او حتی در فهرست اولیه اعزام به بازی های آسیایی هانگژو هم قرار گرفت اما با این حال انجام شدن این اعزام قطعی و صد درصد نیست.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت الناز رکابی برای بازی های آسیایی اینکه «وضعیت مبهم او به خاطر حواشی پرونده ورزشی اش است یا به مسائل دیگر مرتبط می شود؟»، توضیح داد.

وی تاکید کرد: چالش و حاشیه ای پیرامون الناز رکابی مطرح نیست. او سال گذشته اقدامی را انجام داد که به صلاح نبود اما محرومیتی برای او منظور نشد چراکه کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی کوهنوردی همزمان پیگیر وضعیت وی بودند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی خاطرنشان کرد: اگر برای الناز رکابی محرومیتی منظور می شد ممکن بود باعث محرومیت و تعلیق ورزش کشور شود.

زارعی گفت: الناز رکابی بعد از بازگشت از کره جنوبی مدتی دور از میادین بود اما برای اینکه به سازمان های جهانی ورزش اعلام شود که در ورزش ایران رافت و گذشت لازم وجود دارد، او به میادین بازگشت. اصلا با این ملی پوش با وجود اشتباهی که مرتکب شد، برخورد دور از انتظاری صورت نگرفت. کمااینکه رکابی طی یک سال گذشته در سه رویداد بین المللی هم شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه با همه اینها وضعیت این دختر ملی پوش سنگنورد ایران برای بازی های آسیایی مبهم است، گفت: در فهرست اولیه فدراسیون به کمیته ملی المپیک اسامی ۸ ورزشکار اعلام شده که شامل ۸ سنگنورد سرعت (۳ نفر خانم و سه نفر آقا) و ۲ سنگنورد کمباین (یک نفر خانم و یک نفر آقا) بود. نام رکابی هم در بخش کمباین بود. کمیته ملی المپیک اما هنوز نظر قطعی و نهایی در مورد این فهرست را نداده است. اخیرا اعلام شده که در فهرست کاروان ایران ریزشی صورت می گیرد. به همین دلیل وضعیت هیچ یک از ورزشکاران مان برای بازی های آسیایی قطعی نیست و از جمله الناز رکابی.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران پیشنهادی این فدراسیون بتوانند با ترکیب کامل در بازی های آسیایی شرکت کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.