تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:46
کد خبر : 104191

شمارش معکوس پولادمردان برای قهرمانی جهان/ جنگ المپیکی‌ها در ریاض

شمارش معکوس پولادمردان برای قهرمانی جهان/ جنگ المپیکی‌ها در ریاض

شمارش معکوس برای آغاز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان به میزبانی عربستان آغاز شده و ملی‌پوشان کشورمان پس از پشت سرگذاشتن تمرینات پرفشار آماده رقابت برای رسیدن به المپیک هستند.

به گزارش تیتر داغ؛ پنج روز دیگر مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان به میزبانی ریاض عربستان آغاز می‌شود، مسابقاتی که یکی از اصلی‌ترین گزینشی‌های المپیک محسوب می‌شود.تیم مردان ایران با ترکیب کامل و با حضور ۱۰ وزنه‌بردار و تیم بانوان با حضور ۴ وزنه‌بردار در این دوره از پیکارها شرکت خواهند کرد.

حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، امیر حقوقی، سید رسول معتمدی، مهدی کرمی، پیمان جان، علی داوودی و آیت شریفی نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند که روی تخته می‌روند.

شانس سکوی جهانی برای سلطانی

رقابت وزنه‌برداران مرد ایران از ۲۰ شهریورماه و با رقابت‌های دسته ۸۱ کیلوگرم آغاز می‌شود. در این دسته ۹ وزنه‌بردار حضور ندارند که حسین سلطانی نماینده ایران در این دسته رقابت‌هاست. این وزنه‌بردار با ۳۵۸ کیلوگرم رکورد ورودی در جایگاه دوم قرار دارد. دسته ۸۱ کیلوگرم غیرالمپیکی است و سلطانی نماینده وزنه‌برداری ایران شانس رسیدن به سکوی جهانی را در این دسته دارد.

 

جایگزین کیانوش رستمی در جهان

در دسته ۸۹ کیلوگرم میرمصطفی جوادی نماینده ایران است که رکورد ورودی ۳۸۷ کیلوگرم برای او ثبت شده است. در این دسته ۱۱ وزنه‌بردار حضور دارد که با توجه به المپیکی بودن این دسته اهمیت زیادی برای مدعیان دارد. جوادی در این دسته با رقبای ایتالیایی و چینی باید رقابت کند. کیانوش رستمی وزنه‌بردار نام آشنای ایران در این دوره از رقابت‌ها به دلیل غیبت در مسابقه رکوردگیری، از سوی کادر فنی کنار گذاشته شد. او دو مدال المپیک را در کارنامه خود دارد اما با اهمال کاری حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد.

مسابقات دسته ۸۹ کیلوگرم ساعت ۱۹:۳۰ روز بیستم شهریورماه برگزار می‌شود.

دو نماینده ایران در دسته غیرالمپیکی

در دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی دو نماینده دارد؛ امیر حقوقی و محمد زارعی در این مسابقات روی تخته می‌روند و با ۹ وزنه‌بردار دیگر رقابت می‌کنند. حقوقی با رکورد ورودی ۳۹۲ کیلوگرم در صدر گروه قرار دارد. محمد زارعی هم رکورد ورودی ۳۷۳ کیلوگرم را ثبت کرده است.

رقابت نمایندگان ایران در این دسته ساعت ۱۷ روز ۲۲ شهریورماه برگزار خواهد شد. این دسته غیرالمپیکی است.

بازگشت معتمدی روی تخته بعد از مصدومیت سخت

در دسته المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم رضا دهدار و سیدرسول معتمدی دو نماینده ایران در این مسابقات است. دهدار رکورد ورودی ۴۰۶ کیلوگرم را ثبت کرده و بالاتر از فارس الباخ قهرمان المپیکی قطری‌ها قرار بگیرد.

شمارش معکوس پولادمردان برای قهرمانی جهان/ جنگ المپیکی‌ها در ریاض

معتمدی دیگر نماینده ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم است که در گروه D مسابقات قرار گرفته است. در این گروه ۱۸ وزنه‌بردار حضور دارند و رکورد ورودی معتمدی هم ۳۳۰ کیلوگرم است. او پس از یک دوره مصدومیت طولانی مدت قرار است در مسابقات جهانی روی تخته برود.

معتمدی در گروه D مسابقات ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز دوم شهریور به روی تخته رقابت می‌رود. همچنین رقابت رضا دهدار در گروه A ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۳ شهریور برگزار خواهد شد.

جدال وزنه‌برداران ایران با غول‌های ازبکی

اگرچه دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه المپیکی به حساب نمی‌آید اما دو نماینده ایران مهدی کرمی و پیمان جان جدال دیدنی با غول‌های وزنه‌برداری ازبکستان دارند. در این دسته دو نماینده ازبک حضور دارند که رکورد ورودی آنان نیز ۴۱۰ کیلوگرم اعلام شده است. رکورد ورودی مهدی کرمی ۴۰۷ کیلوگرم و پیمان جان ۴۰۱ کیلوگرم است.

مهدی کرمی و پیمان جان از ساعت ۱۹:۳۰ روز ۲۵ شهریور ماه به مصاف حریفان خود می‌روند.

جنگ تمام عیار در دسته فوق‌سنگین

آخرین دسته المپیکی، رقابت دسته فوق‌سنگین است که با حضور علی داوودی، آیت شریفی و لاشا تالاخادزه با جذابیت بالایی پیگیری می‌شود.البته لالایان و سیمون مارتروسیان ارمنستانی، گورمیناسیان بحرینی و ادوارد زیازولین هم دیگر نمایندگان دسته فوق سنگین هستند. در این دسته تالاخادزه با ثبت رکورد ۴۶۵ کیلوگرم قدرت بلامنازع این دسته است. علی داوودی نماینده ایران رکورد ۴۵۵ و آیت شریفی هم رکورد ۴۴۵ کیلوگرم را ثبت کردند و جدال سختی با غول‌های وزنه‌برداری دنیا خواهند داشت.

علی داودی و آیت شریفی از ساعت ۱۷ روز ۲۶ شهریور باید با مدعیان دسته فوق سنگین رقابت کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.