تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 7:57
کد خبر : 14531

شناسایی ۶ هزار دانش آموز نخبه کمیته امداد

شناسایی ۶ هزار دانش آموز نخبه کمیته امداد

در سال جاری معاونت امور فرهنگی کمیته امداد به طور تقریبی ۶۰۰۰ نخبه و استعداد برتر در زمینه علمی، قرآنی، ورزشی را شناسایی کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ در حال حاضر بیش از ۷۵۶ هزار دانش آموز در سراسر کشور از خدمات تحصیلی و فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره‌مند هستند. از این تعداد ۱۸۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی اول و ۲۱۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی دوم در حال تحصیل هستند.

همچنین کمیته امداد امام (ره) در مقطع متوسطه اول بیش از ۲۰۳ هزار دانش آموز و در مقطع متوسطه‌ی دوم بالغ بر ۱۵۵ هزار دانش آموز را مورد حمایت خود قرار داده است.

در سال جاری معاونت امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) به طور تقریبی ۶۰۰۰ نخبه و استعداد برتر در زمینه علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و تحصیلی را شناسایی کرده است.

۳۳۹۰ نفراز این دانش‌آموزان نخبه و استعداد برتر، تحت حمایت‌های معاونت فرهنگی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و قرآنی با استعداد شناسایی شده‌اند. ۲۳۰۰ نفر از این نخبگان در شهر‌ها و ۱۰۵۹ نفر از آن‌ها در مناطق روستایی سکونت دارند.

همچنین ۲۰۱۳ نفر از این دانش آموزان دختر و مابقی پسر هستند. در بین این دانش آموزان ۱۲۹ نفر در مقطع ابتدایی اول و ۳۶۶ نفر در مقطع ابتدایی دوم مشغول به تحصیل هستند. تعداد دانش آموزان نخبه در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز به ترتیب ۱۲۰۷ نفر و ۱۶۸۸ نفر هستند.

۳۴۳ نفر از این نخبگان در زمینه‌ی قرآنی و ۵۹۸ نفر در زمینه علمی پژوهشی شناسایی شده اند. به علاوه ۲۸ نفر در زمینه اختراعات، ۶۴۶ نفر در زمینه فرهنگی هنری و ۷۰۴ نفر در زمینه تحصیلی دارای استعداد برتر هستند.

تعداد قابل توجهی از این نخبگان در زمینه‌های ورزشی فعال هستند که براساس آمار‌ها ۱۰۷۱ نفر از این دانش‌آموزان جز استعداد‌های برتر ورزشی هستند.

نخبگان در سه سطح دسته بندی می‌شوند. ۵۵۰ نفر از این دانش آموزان نخبه در سطح یک، ۶۶۳ نفر در سطح دو و ۲۱۷۷ نفر در سطح سه استعداد‌های برتر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.