تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1398 - 3:26
کد خبر : 5675

شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق

شهادت سردار قاسم سلیمانی در عراق

منابع رسمی رسانه ای در عراق سحرگاه جمعه اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی طی یک عملیات تروریستی در بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش تیتر داغ؛ رسانه های عراقی به نقل از مقام های رسمی این کشور اعلام کردند که سردار سلیمانی و ابومهندس زمانی که با دو خودرو از فروگاه بین المللی بغداد خارج شدند، هدف قرار گرفتند و هر دو شهید (ترور)شدند.

گفته می شود سردار سلیمانی از لبنان وارد فرودگاه بین المللی بغداد شده است.

منابع رسانه ای عراق می گویندبالگردهای آمریکایی هر دو خودرو را هدف قرار دادند.

خبر شهادت سردار سلیمانی اکنون در صدر اخبار رسانه های عراق، منطقه و جهان قرار دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

بیوگرافی قاسم سلیمانی سردار 

 

قاسم سلیمانی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در کرمان، نظامی است.

 

تا دیپلم بیشتر درس نخوانده ولی حالا از سرداران انگشت شمار سپاه با درجه سرلشگری می باشد، دو فرزند دارند و از چهره های محبوب مردمی است.

 

در این مطلب با بیوگرافی قاسم سلیمانی را می خوانید.

 

از روستا تا پیمانکار آب

 

در روستای قنات ملک از توابع کرمان بدنیا آمده است.

 

از ۱۲ سالگی و پس از پایان تحصیلات ابتدایی به کرمان رفت و مشغول کار بنایی شد سپس بعدها بعنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول بکار شد

 

بعد از انقلاب تا فرماندهی

 

بعد از انقلاب ۵۷ و همزمان با کار در سازمان آب کرمان عضو سپاه افتخاری شد و با شورش کردها به مهاباد رفت و پس از بازگشت فرمانده پادگان قدس سپاه کرمhن شد.

 

فرماندهی جنگ

 

با شروع جنگ عراق و ایران در شهریور ۱۳۵۹ سلیمانی با چندین گردان راهی جنگ شد و بعدها تشکیل لشگر معروف ۴۱ ثارالله را داد و در عملیات مختلفی چون والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵، تک شلمچه و … بسیار موفق ظاهر شد.

جانبازی در جنگ ایران و عراق

 

قاسم سلیمانی اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد.

 

دو انگشت وسط دست راست ایشان یادگار جراحت آن دوران است.

 

بعد از پایان جنگ در سال ۱۳۵۷ قاسم سلیمانی ۳۲ ساله با لشگر ۴۱ ثارالله وارد مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد تا اینکه در سال ۱۳۷۶ وقتی ۴۱ ساله بود توسط مقام معظم رهبری به تهران فراخوانده و به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد

 

ماجرای کوی دانشگاه

 

در ماجرای کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸ جمعی از فرماندهان سپاه از جمله قاسم سلیمانی با امضای نامه ای به محمد خاتمی رئیس جمهوری وقت، درخواست جمع کردن اعتراضات و پایان غائله را کردند

 

ازدواج

 

سردار قاسم سلیمانی سالهاست ازدواج کرده و صاحب یک پسر و یک دختر می باشد

 

شروع محبوبیت

 

محبوبیت سردار سلیمانی بعنوان یک شخصیت بلند مرتبه نظامی از جنگ علیه داعش در خط مقدم عراق و سوریه شروع شد و هنوزم هم این حضور و محبوبیت پیوسته ادامه دارد

 

مجروحیت در سوریه

 

خبر کمتر شنیده شده از سردرا سلیمانی به جراحت او در یکی از عملیات علیه داعش در سوریه باز می گردد که خبرنگار سوری در یک گفتگوی تلویزیونی اولین بار در سال ۱۳۹۶ از آن پرده برداشت.

 

دشمنی شایسته

 

دیوید پترائوس ژنرال ۴ ستاره ارتش آمریکا که بالاترین درجه نظامی در ارتش ایالات متحده محسوب می شود درباره حاج قاسم سلیمانی می گوید :

 

چیزی که من می توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند، مدیر و دشمنی شایسته است.

 

انتهای پیام/*

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.