تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 13:12
کد خبر : 109250

شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را به مجلس بازگرداند

شورای نگهبان مصوبه افزایش سن بازنشستگی را به مجلس بازگرداند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مصوبه افزایش سن بازنشستگی دارای اشکال است و از شورای نگهبان می‌خواهیم تا با بررسی دقیق‌تر، این مصوبه را برای انجام اصلاحات به مجلس برگرداند.

به گزارش تیتر داغ؛ احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی ابهامات و اشکالات در خصوص مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مبنی بر افزایش سن بازنشستگی، گفت: این مصوبه دارای ابهاماتی است و بعضاً بر اساس این مصوبه یک شخص باید تا چهل و دو سال کار کند تا بازنشسته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع دارای اشکال است و از شورای نگهبان می‌خواهیم تا با بررسی دقیق‌تر، این مصوبه را برای انجام اصلاحات به مجلس برگرداند.

وی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است که به موجب این مصوبه، اگر شخصی ۳۵ سال کار کند و در نتیجه سی و پنج سال حق بیمه و بازنشستگی بپردازد، نمی‌توان به وی در زمان بازنشستگی ۳۰ روز حقوق پرداخت کرد و این موضوع دارای اشکال اساسی است.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد باید روی این مصوبه بیشتر بحث شود و از اعضای شورای نگهبان می‌خواهیم که بر اساس این ابهامات، مصوبه افزایش سن بازنشستگی را به مجلس بازگرداند تا بررسی دقیق‌تری در مجلس شورای اسلامی روی آن انجام شود تا در آینده مشکلاتی برای بازنشستگان به وجود نیاید.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.