تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 12:57
کد خبر : 110946

یک سایت آمریکایی اذعان کرد؛

شکست ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

شکست ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

یک سایت آمریکایی به ضعف و نقص های ائتلاف دریایی آمریکا علیه ارتش یمن در دریای سرخ با مشارکت چند کشور دیگر اذعان کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سایت آمریکایی «The War Zone» که در زمینه مسایل نظامی فعالیت می کند در گزارشی نوشت: عملیات «نگهبانان سعادت» به رهبری آمریکا در دریای سرخ از شکاف های گسترده و متعددی رنج می برد. این در حالی است که حمله های پهپادی کشتی ها را در دریای هند به دور از سواحل یمن هدف قرار داده است.

در این گزارش آمده است: تعدادی از کشورهایی که برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده اند تنها چند تن از نیروهای خود را اعزام خواهند کرد و این مساله به ویژه در شرایط کنونی مشکل ساز شده است. این در حالی است که اسپانیا، ایتالیا و فرانسه با درخواست آمریکا مبنی بر اینکه کشتی های این کشورها تحت فرماندهی نیروی دریایی آمریکا قرار بگیرند مخالفت کرده اند.

سایت آمریکایی مذکور به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: اسپانیا اعلام کرده که تنها با عملیات به رهبری ناتو یا اتحادیه اروپا موافقت خواهد کرد. این مخالفت کشورهای مذکور با قرار گرفتن تحت فرماندهی آمریکا یک مشکل بزرگ ایجاد کرده چرا که این کشورهای عضو ناتو کشتی ها و نیروی دفاع هوایی قدرتمند در اختیار دارند.

این سایت در ادامه تصریح کرد: ایجاد هرگونه ائتلاف چند ملیتی برای اجرای چنین عملیاتی به هیچ عنوان کار آسانی نیست و این مخالفت ها میان نزدیک ترین همپیمانان آمریکا قطعاً شکست و ناکامی به شمار می رود. این در حالی است که دامنه تهدیدات علیه کشتی رانی از تنگه باب المندب و اطراف آن فراتر رفته است.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داده بود که بعید است هیچ کشوری در منطقه تمایلی به ارتباط با آمریکا و ورود به یک ماجرای نظامی جدید در سایه حمایت های واشنگتن از رژیم صهیونیستی داشته باشد.

در حالی که چند روز قبل واشنگتن از تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت ۱۰ کشور از جمله انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در مقابله با تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده بود اینک منابع خبری از فروپاشی گام به گام ائتلاف نظامی با کناره‌گیری متحدان آمریکا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خبر می‌دهند.

در همین ارتباط روزنامه دیلی اکسپرس گزارش داد: فرانسه، اسپانیا و ایتالیا خروج خود را از عملیات «نگهبانان سعادت» تحت فرماندهی آمریکا اعلام کرده و افزودند که آنها فقط عملیات دریایی اضافی را ذیل فرماندهی ناتو یا اتحادیه اروپا انجام می‌دهند نه آمریکا.

بر پایه این گزارش به جو بایدن رییس جمهور آمریکا هشدار داده شده بود که «هیچکس عملیات دریایی او را جدی نمی‌گیرد». با خروج سه کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا ناقوس فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا نواخته شده است.

عملیات نگهبانان سعادت یک عملیات نظامی در دریای سرخ است که در اوایل ماه جاری برای پاسخ به حمله های ارتش یمن به کشتی‌های به مقصد فلسطین اشغالی، ترتیب داده شد.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.