تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 11:53
کد خبر : 101030

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین/مقاومت باتیم نصف و نیمه

شکست تیم ملی والیبال ایران برابر آرژانتین/مقاومت باتیم نصف و نیمه

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها مغلوب آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک توکیو شد اما توانست یک امتیاز را به اندوخته های اندک خود اضافه کند.

به گزارش تیتر داغ؛ هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از ۱۳ تا ۱۹ تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد امروز (یکشنبه ۱۸ تیر) در سومین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو مغلوب این تیم شد.

مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، جواد کریمی، علی حاجی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب شروع کننده تیم ایران برابر آرژانتین در ست نخست این مسابقه بودند.

همچنین علیرضا طلوع‌کیان مربی تیم ایران در این دیدار از علی رمضانی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش و آرمین افشین‌فر در طول بازی استفاده کرد.

مردان والیبال ایران در ست دوم و سوم این مسابقه ۲۸ بر ۲۶ و ۲۹ بر ۲۷ به پیروزی رسیدند، اما در ست‌های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱ مغلوب آرژانتین شدند که در المپیک توکیو موفق به کسب مدال برنز و مقام سومی شده بود.

در ست سوم این مسابقه و در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران، علی حاجی‌پور دچار مصدومیت شدید از ناحیه زانو شد و با برانکارد از زمین مسابقه خارج شد و بردیا سعادت جایگزین شد.

یک امتیاز تیم ایران در این مسابقه در شرایط به دست آمد که پوریا حسین‌خانزاده برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان به بحرین سفر کرده و در آناهایم نیست، حاجی‌پور از ست سوم مصدوم شد و تیم ملی والیبال ایران سرمربی و چند بازیکن اصلی خود را نیز به همراه ندارد و مردان والیبال کشورمان با تلاش مضاعف جای این افراد را پر کردند.

مارسلو رودولفو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز از ترکیب لوسیانو دچکو، برونو لیما، لوسیانو پالونسکی، لوسیانو ویسنتین، آگوستین لوزر، نیکولاس زربا و سانتیاگو دانانی (لیبرو) در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

شاگردان مندز که قبلاً صعودشان به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ قطعی شده بود، در این مسابقه نهمین برد خود را به دست آوردند و ۲۶ امتیازی شدند.

این مسابقه هفدهمین دیدار ایران و آرژانتین در طول تاریخ بود که هشتمین پیروزی را برای تیم آرژانتین به‌همراه داشت.

تیم ملی والیبال آرژانتین سابقه هشت دوره حضور در بازی‌های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال ۱۹۸۸ و ۲۰۲۰ موفق به کسب مقام سومی و مدال برنز شده است.

مردان والیبال آرژانتین از سال ۱۹۶۰ که برای نخستین بار در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند، تاکنون در ۱۳ دوره حضور داشتند و مقام سومی و مدال برنز سال ۱۹۸۰ بهترین عملکرد آن‌ها در این رقابت‌هاست.

تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون جهانی و به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها رتبه جهانی خود را فریز کرده است و نتایج دیدارهای هفته چهارم با حریفان در آن نقشی نخواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در اولین دقایق بامداد روز دوشنبه ۱۹ تیرماه (ساعت ۲۴ روز یکشنبه) در چهارمین و آخرین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم برابر کوبا صف‌آرایی می‌کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.