تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 8:33
کد خبر : 99471

لیگ ملت‌های والیبال - ژاپن

شکست تیم ملی والیبال برابر اسلوونی/ پایان تلخ هفته اول برای ایران

شکست تیم ملی والیبال برابر اسلوونی/ پایان تلخ هفته اول برای ایران

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در هفته نخست مسابقات لیگ ملت‌های والیبال برابر اسلوونی شکست خورد و به کارش در این هفته با کسب تنها یک برد خاتمه داد.

به گزارش تیتر داغ؛ در ادامه مسابقات هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها، امروز یکشنبه دو تیم ایران و اسلوونی از ساعت ۷:۱۰ دقیقه به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود اسلوونی به پایان رسید. به این ترتیب کار ایران در هفته نخست این رقابتها با سه باخت و یک پیروزی تمام شد.

ترکیب ایران مقابل اسلوونی

بهروز عطایی تیمش را با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر اسلوونی به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس قرمز و سفید برای لیبروها برابر شاگردان «گئورگه کرتو» در تیم اسلوونی به میدان رفتند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود اسلوونی

نخستین امتیاز برای تیم اسلوونی به دست آمد و پس از آن هر دو تیم بازی پایاپای داشتند. در امتیاز چهارم با ضربه آرام خانزاده به دست بازیکن اسلوونی، حریف درخواست بازبینی داد که پس از وقفه چند دقیقه‌ای رد شد. در ادامه بازی همچنان پایاپای پیش می‌رفت تا اینکه والی‌زاده دفاع شد و اسلوونی با دو امتیاز از ایران پیشی گرفت. در ادامه بازیکنان اسلوونی با دفاع خوب پیش افتادند و توپ شریفی هم در حمله خراب شد تا عطایی درخواست تایم اوت بگیرد. اشتباهات پی در پی شاگردان عطایی در امتیازات پایانی و حساس باعث شد اسلوونی خیلی زود به امتیاز ۲۵ برسد و فاتح این ست شوند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود اسلوونی

اسلوونی در ست دوم هم شروع خوبی داشت و با دریافت و پاس عالی اختلاف امتیاز را بالا برد و در این شرایط عطایی مجبور شد تقاضای تایم اوت کند. وادی از همان ابتدای بازی وارد زمین شد. در ادامه سرمربی تیم، اسفندیار و حاجی‌پور را هم به میدان فرستاد. در یک رالی رفت و برگشت و جذاب با ضربه حاجی پور ایران توانست به یک امتیاز برسد اما همچنان اختلاف امتیاز با اسلوونی زیاد بود. در ادامه اسلوونی در شرایطی که ۱۲ بر ۹ پیش بود، درخواست زمان استراحت کرد.

برخلاف تیم ایران که دریافت خوبی نداشت، اسلوونی در توپ‌گیری نمایش عالی داشت. ملی پوشان ایران حتی موفق شدند به حریف برسند و حتی با درخشش حاجی پور از اسلوونی پیش افتادند ولی اسلوونی بلافاصله امتیاز را به تساوی رساند و عطایی هم دوباره مجبور شد وقت استراحت بگیرد در لحظات پایانی این جدال، اسلوونی توانست برتری خود را به رخ شاگردان عطایی بکشد و این ست را هم از آن خود کند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود اسلوونی

در این ست هم بازی پایاپای پیش رفت و هر دو تیم در امتیاز ۲ به نتیجه تساوی رسیدند، با پاس خوب حاجی پور، وادی به امتیاز سوم رسید اما در ادامه سرویس خراب کرد تا بازی باز هم با نتیجه تساوی دنبال شود. در این ست همچنین موسوی امتیاز سرویس را از دست داد تا اسلوونی با نتیجه ۷ بر ۵ پیش بیافتد. در ادامه شریفی باز هم نتیجه را به تساوی رساند و هر دو تیم در امتیاز ۷ به نتیجه تساوی رسیدند اما خیلی زود، حریف با یک اختلاف امتیاز جلو افتاد، دو امتیاز پی در پی اسلوونی از سرویس هم باعث شد نتیجه بازی ۱۰ بر ۷ به سود اسلوونی شود.

اگرچه دو تیم در امتیاز ۱۴ برابر بودند اما اسلوونی فاصله‌اش را با ایران زیاد کرد. در ادامه اسلوونی نتیجه را به ۲۳ بر ۲۱ رساند و تا سرمربی این تیم تقاضای وقت استراحت کند، در لحظات حساس بازی، حاجی پور با آبشار قدرتمندی که به ثمر رساند امتیاز ۲۲ را برای ایران گرفت، بااشتباه موزیچ یک امتیاز برای ایران ثبت شد تا اختلاف امتیاز به یک برسد و این بازی حساس دنبال شود؛ در نهایت امتیاز ۲۵ هم نصیب اسلوونی شد تا شکست سنگین دیگری به ایران تحمیل شود.

سه باخت و یک برد ایران در هفته اول

 

شاگردان بهروز عطایی شروع ناامیدکننده‌ای مقابل ژاپن داشتند و در گام نخست با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. سرو قامتان ایران در دومین بازی خود مقابل لهستان هم با نتیجه ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کردند. در سومین بازی، ایران ۳ بر ۱ چین را شکست داد و در آخرین بازی هفته اول هم با نیتجه ۳ بر صفر مغلوب اسلوونی شدند.

سفر تیم ملی به هلند و بازی با آلمان

تیم ملی ایران با پایان کارش در هفته نخست، برای حضور در هفته دوم راهی هلند می‌شود و در اولین گام روز ۳۰ خرداد با آلمان دیدار می‌کند. تیم ملی کشورمان در هفته دوم به ترتیب به مصاف آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند می‌رود.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.