تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اسفند 1399 - 6:48
کد خبر : 18058

صادرات باتری‌های حرارتی ایرانی در صورت حمایت‌ از این محصول دانش‌بنیان

صادرات باتری‌های حرارتی ایرانی در صورت حمایت‌ از این محصول دانش‌بنیان

یاراحمدی گفت: شرکت ما دومین شرکت تولیدکننده باتری‌های حرارتی در ایران است که در صورت حمایت‌، می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد یاراحمدی، رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان ، اظهار کرد: باتری ها  یکی از مهم‌ترین ساخته‌های بشری هستند که  به عنوان مبدل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی به کار گرفته می‌شوند. باتری ها  یکی از مهم‌ترین ساخته‌های بشر هستند و بسیاری از صنایع، وابسته به این محصول است.

او با بیان اینکه باتری سبب بهره وری بهینه از انرژی می‌شود، افزود:  یکی از انواع باتری ها، باتری‌های حرارتی هستند که در صنایع مختلفی از جمله صنایع دفاعی و نظامی کاربرد دارند.

یاراحمدی ادامه داد: باتری‌های حرارتی مزایا و کاربرد‌های بسیار فراوانی بخصوص در زمینه نظامی دارند که در دودهه اخیر در بین کشور‌های پیشرفته گسترش فراوانی داشته است.

این فعال فناور گفت: وزن و حجم کم، انرژی زیاد، طول عمر بالا، مقاومت مکانیکی و عملکرد مطلوب در شرایط مختلف محیطی از جمله مزایای این دسته از باتری‌هاست. این باتری‌ها غیرقابل شارژ بوده و زمان عملکردشان بین چند ثانیه تا یک ساعت متغیر است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: البته این محصول از معایبی مانند عدم قابلیت شارژ، افت ولتاژ و کارکرد مفید کوتاه مدت نیز برخوردار است.

یاراحمدی گفت: ایران در منطقه جزو اولین دارنده‌های این تکنولوژی و ساخت این صنایع به حساب می‌آید. شرکت ما دومین شرکت تولید کننده باتری‌های حرارتی در ایران است که در صورت حمایت‌ها می‌توانیم صادراتی در این زمینه داشته باشیم.

او بیان کرد: هرچند علم و دانش این محصول از کشور‌های خارجی گرفته شده است اما مهندسان ایرانی برای رسیدن به این دانش به جای تکیه بر مهندسی معکوس، در زمینه طراحی جدید آن فعالیت‌های را انجام داده اند که خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار مناسبی در این زمینه انجام شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.